• Sokos Hotels/

Sokos Hotels on mukana valtaamassa elementtitaloa lähiöiden tulevaisuudelle - Our House -lähiöfestivaali Vantaalla 8.-15.8.2015

Suomen ensimmäinen lähiöfestivaali alkaa lauantaina 8.8. Mikkolan lähiössä Vantaalla. Viikon ajan 70-luvun elementtitalossa ideoidaan ja rakennetaan työkaluja lähiöiden uudistamiseksi. Sokos Hotels on yksi ensimmäistä kertaa järjestettävän lähiöfestivaalin yhteistyökumppaneista.

Festivaalitalossa olevaan asuntoon tulee aivan uudenlainen “hotellihuone”, joka paitsi esittelee millaiselta hotellimajoitus voisi näyttää, myös millaisessa kodissa tulevaisuuden nomadiasukas voisi haluta asua. Tilan suunnittelee Mikko Paakkanen, joka on yksi Suomen kansainvälisesti tunnetuimmista nuoren polven muotoilijoista.

”Lähiöfestivaalin tavoitteena on herättää laajaa keskustelua lähiöiden tulevaisuudesta. Siinä onnistutaan, jos lähiöt pystytään näkemään uusin silmin. Myös Sokos Hotels -ketjun mahdollistama tila tulee tekemään juuri tämän: yllättämään ja inspiroimaan”, festivaalin vastaava tuottaja Katja Lindroos sanoo.

“Sokos Hotels haluaa festivaalin aikana herättää tilassaan keskustelua tulevaisuuden uusista majoitusmuodoista ja hotellin uusista käyttötavoista. Millaisia perinteisestä käyttötarkoituksesta poikkeavia muotoja hotellihuoneella voi olla, millaisia uusia palveluita tarvitaan ja miten esimerkiksi nykyajan nomadeja palvellaan”, sanoo kehityspäällikkö Jaana Matikainen SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

Festivaali-paikka Marsinkuja 1 on vuonna 1974 valmistunut VAV-Asunnot Oy:n omistama vuokratalo-kortteli, jonka purkamisesta päätettiin joitain vuosia sitten. Tyhjentyneisiin asuntoihin toteutetaan visioita siitä, mitä lähiössä asuminen voisi tulevaisuudessa olla. Työpajat, seminaarit ja muut tilaisuudet tuovat eri toimijoita yhteen rakentamaan uusia työkaluja lähiöiden uudistamiseen.

Sokos Hotellien huoneessa eletään viikon aikana uudenlaista hotellielämää. Yleisö voi nukkua huoneessa päiväunia 9.8., bloggaajat viettävät pyjamabileitä 10.8., säveltäjä Ville Leinonen säveltää musiikkia 13.8. ja Original Sokos Hotel Pasilan hotellipäällikkö Anna-Liisa Aarti pitää romutaiteen näyttelyn 15.8.

Katso koko festivaaliohjelma osoitteessa http://lähiöfestivaali.fi/ohjelma/

Festivaalia voi seurata myös Twitterissä: @ourhouseFI (#lähiöfestivaali, #ourhouseFI) ja Facebookissa: Facebook.com/Momoliving

Tapahtuman yhteistyökumppanit ovat LähiTapiola, Tikkurila, Tekes, Kekkilä ja Sokos Hotels, jotka kaikki ovat esillä omissa nimikkotiloissaan. Mukana tiloissa ovat myös Vallila Interior ja Forbo Flooring System.

Our House, Marsinkuja 1, Vantaa, 8.-15.8.2015

www.ourhouse.fi

Lisätietoja ja kuvapyynnöt:

Jaana Matikainen, kehityspäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 020 1234 701

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Lähiöfestivaali Our House on MOMOLIVING-tuotantoa.

Momokoti/Momoliving on 50-, 60- ja 70-luvun kodeille ja lähiöille omistautunut projekti.

SOKOS HOTELS

Sokos Hotels on Suomen kattavin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Hotellit sijaitsevat kaupunkien keskustoissa tai keskellä vapaa-ajan kohteita. Laadukkaan majoituksen lisäksi Sokos Hotellit tarjoavat monipuolisia tapahtuma- ja ravintolapalveluita. Sokos Hotels on jakaantunut kolmeen hotellityyppiin; Break-, Original- ja Solo by Sokos Hotelleihin ollakseen yksilöllinen monille.

Sokos Hotels on Suomen arvostetuin (Markkinointi&Mainonta ja Taloustutkimus / Brändien arvostus 2014), Suomen luotetuin (Valitut Palat / Luotetuin Merkki –tutkimus 2014) ja Suomen vastuullisin hotelliketju (Sustainable Brand Index 2015).

Seuraa meitä Facebookissa. http://www.facebook.com/sokoshotels