Solo Sokos Hotel Estoria ja uusittu ravintola Merineitsi avautuvat Tallinnassa

Virolaisia tarinoita kertovan, uniikin Solo Sokos Hotel Estorian avajaisia vietetään Tallinnassa 24.4. Hotelli tuo uudenlaisen majoitusvaihtoehdon kaupungissa vieraileville matkailijoille. Myös ravintola Merineitsi avautuu uudistettuna Show & Dinner -ravintolana.

Estorian tarinat esittelevät Viroa

Solo Sokos Hotel Estoria on avattu legendaarisen Viru-hotellin rinnalle lisäämään matkailijoille majoitusvaihtoehtoja Tallinnassa. “Tavoitteena oli hotelli, joka erottuu muista laadulla ja uniikilla idealla. Lähtökohtana halusimme uuden hotellin kertovan vierailleen tarinoita koko Virosta”, kertoo AS Sokotelin toimitusjohtaja Anu Soosaar. “Syntyi tarinahotelli, joka esittelee moni-ilmeistä Viroa sanoin ja kuvin sekä tarjoaa Solo by Sokos Hotels -konseptin mukaisesti tasokkaat puitteet ja palvelun.”

Jokainen Estorian hotellihuone esittelee yhden virolaisen tarinan. Tarinoita ovat tuottaneet yli 70 virolaista yhteistyökumppania, kuten Viron olympiakomitea, Viron elokuvamuseo ja Tarton yliopisto. “Yhteistyökumppanit ovat olleet hyvin innostuneita projektista ja rohkaisseet meitä alusta asti. Yhteistyön ansiosta yhdessäkään maailman hotellissa ei virolaista kulttuuria ole esitelty yhtä kattavasti kuin Estoriassa”, toteaa Anu Soosaar ylpeänä. “Matkailijat viipyvät yleensä Virossa lyhyen aikaa, joten Viron esitteleminen hotellin tiloissa tuo lisäarvoa asiakkaille ja toivottavasti antaa syitä tulla uudelle vierailulle”, toimitusjohtaja jatkaa.

Tarinoista voidaan lukea esimerkiksi, että vuoden 1912 Tukholman olympialaisissa käytiin maailman pisin painiottelu virolaisen Martin Kleinin ja suomalaisen Alfred Asikaisen välillä ja että virolaiset Toomas Edur ja Age Oks kuuluvat maailman arvostetuimpien balettiparien joukkoon ollen myös prinsessa Dianan lempitanssijat.

Virolaista suunnittelua ja laadukasta varustelua

Kolmikerroksisen hotellin sisustussuunnittelija on virolainen Sigrid Valgma ja virolaisuus näkyy ja tuntuu vahvasti koko talossa. Hotellihuoneen ehdoton keskipiste on muhkea sänky, jonka patja on valmistettu NASAn asiantuntijoiden kehittelemästä, ihon pintaverenkiertoa lisäävästä patjamateriaalista. Vuodevaatteet ovat saaneet värinsä Viron kansallisasuista. Minibaarit sisältävät pääsääntöisesti paikallisia tuotteita. Kaikissa huoneissa on myös Cupsolo-kahvinkeittimet sekä ilmainen wifi-yhteys.

Tarinoiden lisäksi hotellihuoneista löytyy kuvitettu Viron kartta, jonka avulla vieraat voivat tehdä uusia matkasuunnitelmia ja katsella tarkemmin huoneessa olevan tarinan kohdetta.

Jokaisessa Estorian kerroksessa vieraita palvelee oma lounge-tila, jossa juoda kahvia ja lukea Virosta kertovia erikielisiä kauno-, matka- ja tietokirjoja. Tunnelman täydentää taustalla soiva virolainen musiikki.

Uusittu Merineitsi Show & Dinner tarjoaa illalliselämyksiä

Viru-hotellin toisessa kerroksessa sijaitseva ravintola Merineitsi, joka on saanut nimensä hotellin vieressä olevasta Merineitsyt-patsaasta, on täysin uudistettu. Tilan sisustus on saanut inspiraationsa vedenalaisesta maailmasta merenneitoineen, simpukoineen ja helmineen. Tilan valo- ja äänimaailma lisäävät elämyksellisyyttä.

Merineitsi Show & Dinner tarjoaa iltaisin hyvää viihdettä yhdistettynä makujen ilotulitukseen. Keväällä ravintolan ohjelmistossa nähdään ja kuullaan vuoroiltoina konsertteja, korkeatasoista kabareeta sekä aikuisten nukketeatteri-varieteeta. Jokaiseen esitykseen liittyy teeman mukainen menu. “Varietee-teatteriin liittyvä menu esimerkiksi on inspiroitunut vahvasti esityksen vampyyriteemasta”, kertoo ravintolanjohtaja ja keittiömestari Margus Tammpere.

Viro on suomalaisten suosituin matkakohde

Viro on suomalaisten suosituin matkakohde. Pelkästään Tallinnassa yöpyy vuosittain runsaat 600 000 suomalaista matkailijaa, joista 25 prosenttia on työmatkalla. Tallinnassa matkailijoita majoittaa vajaa 60 hotellia, joiden keskikäyttöaste on 62 prosenttia. “Solo Sokos Hotel Estorian varaustilanne näyttää hyvältä, joten varaukset uuteen hotelliin kannattaa tehdä hyvissä ajoin”, kertoo Tallinnan Sokos Hotellien myyntipäällikkö Evelin Org.

Lisätietoja ja kuvapyynnöt:

Peep Ehasalu, viestintäpäällikkö , AS Sokotel, +372 56 809 343, peep.ehasalu@sok.fi

Tanja Holmberg, Pieni Ideapuoti Oy, +358 50 327 8923, tanja@pieni-ideapuoti.fi

SOLO SOKOS HOTEL ESTORIA

Solo Sokos Hotel Estoria on uusi, uniikki ja laadukas tarinahotelli Tallinnan sydämessä, Viru-hotellin vieressä. Hotellin jokainen huone esittelee yhden kiehtovan kertomuksen Viron kulttuuri-, tiede- tai liike-elämästä. Estoria tarjoaa ylelliset yöunet ja puhtaista raaka-aineista valmistetun Solo-aamiaisen. Jokaisessa kerroksessa sijaitsee Lounge-tila yksityisiin tapaamisiin ja työntekoon. Solo Sokos Hotel Estoriasta on suora pääsy Viru-hotellin konferenssikeskukseen ja ravintoloihin. Solo Sokos Hotel Estorian omistaa SOK:n tytäryhtiö AS Sokotel, joka operoi Virossa Estorian lisäksi Original Sokos Hotel Virua.