• Sokos Hotels/

Solo Sokos Hotel Torni Tampereen ravintolat avautuvat 15.10.2014 - Ravintolat tarjoavat elävän ympäristön kokea tamperelaisia menestystarinoita

Solo Sokos Hotel Torni Tampereen ravintolat avautuvat 15.10.2014. Hotellin kolme ravintolaa tarjoavat näköalapaikan Tampereen legendoihin ja saavutuksiin niin musiikin kuin urheilunkin saralla.

Hotellin 250-paikkainen ruokaravintola Grill it! keskittyy laadukkaisiin grillattaviin ruokiin. Keittiön aito puuhiiligrilli antaa omintakeisen, aidon maun ruokiin. Ravintolan sisustuksessa on säilytetty alkuperäisen veturitallin elementtejä, kuten ratakiskot, jotka jatkuvat sisään pihalla olevasta veturien kääntöpöydästä, joka on kunnostettu toimivaksi. Kääntöpöydässä on alkuperäiset metalliosat, ja siellä on myös nähtävillä kampi, jolla veturipöytää on käännetty pelkällä lihasvoimalla. Ravintolan tiilipilarit on muurattu alkuperäisistä veturitallien 140 vuotta vanhoista tiilistä.

100-paikkainen seurusteluravintola Paja Bar on kunnianosoitus Manserockille. Milloinkaan aikaisemmin ei ole ollut paikkaa, jossa Manserock olisi koettavissa yhtä konkreettisesti. Tunnelmaltaan rento ja vapaamuotoinen Paja Bar on luotu yhteistyössä Popedan, Eppu Normaalin ja Yön kanssa, mikä näkyy esimerkiksi seinillä olevissa esineistössä. Seinällä on nähtävillä muun muassa Juice Leskisen kaksi legendaarista kitaraa. Ruokalistat sisältävät rokkareiden omia suosikkiannoksia ja keittiöpäällikön valitsemia annoksia. Paja Barin oma kokoelma-CD on tamperelaisen musiikkialan vaikuttajan Epe Heleniuksen kokoama.

– Ravintolassa nähtävissä oleva kokoelma on vastaus kauan eläneeseen tarpeeseen. Tampereen kaupungilla on pitkään ollut haaveena perustaa museo Manserockille, mutta kenenkään mielestä rock ei kuulu museoon vaan Manserockin loisteliasta tarinaa on kerrottava siellä, missä ihmiset liikkuvat ja elävät. Tavoitteenamme on tehdä ravintolasta elävä kertomus tamperelaisen musiikin vaiheista ja myös täydentää sisältöä ja esillepanoa uuden sukupolven saavutuksilla, sanoo hotellinjohtaja Mikko Kankaanpää.

Paja Barin juomavalikoimaa täydentävät Pyynikin Käsityöläispanimon yksinoikeudella Tornille panemat oluet Tenderi ja Pajavasara.

– Panimomme palkittiin heinäkuussa Berliinin Global Craft Beer Awardissa maailman parhaasta portterista, ja tämä voitokas portter on ollut Pajavasaran kehittelyn pohjana, sanoo Pyynikin Käsityöläispanimon Tuomas Pere. Meille on ollut kunnia olla mukana tässä hankkeessa, ja odotamme innolla uuden oluen saamaa vastaanottoa, jatkaa Pere.

Huikaisevat maisemat ympäri Tampereen kaupunkia tarjoava Moro Sky Bar hotellin 25. kerroksessa on Suomen korkeimmalla sijaitseva ravintola. Asiakaspaikkoja on sisällä 100 ja ulkoterassilla 150. Moro Sky Bar on ravintola, jonne on kaikilla kaupunkilaisilla aina pääsy, joten siksi sinne ei oteta pöytävarauksia eikä sitä voi vuokrata yksityistilaisuuksiin. Ravintola on sisustettu tyylikkään sporttiseen henkeen. Yksi kiinnostavista urheiluhenkisistä sisustuselementeistä on Sankareiden seinä hissiseinällä. Sankareiden seinä on koottu yhteistyössä tamperelaisen toimittajan Tuomo Kamisen kanssa, ja se on kunnianosoitus olympialaisissa menestyneille tamperelaisille. Sankareiden seinän kuvista ja henkilöesittelyistä on koostettu ”Yli sata vuotta sankaruutta” -kirja, jollaista ei ole aiemmin ollut saatavilla.

Lisätietoja: Mikko Kankaanpää, hotellinjohtaja, Sokotel Oy,

p. 010 768 2817, mikko.kankaanpaa@sok.fi

Valokuvia osoitteesta http://villivisio.kuvat.fi/kuvat/Solo+Sokos+Hotel+Torni+Tampere+/

Salasana: TorniTampere2014

Sokos Hotels on Suomen kattavin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Hotellit sijaitsevat kaupunkien keskustoissa tai keskellä vapaa-ajan kohteita, hyvien liikenneyhteyksien varrella. Majoituksen lisäksi Sokos Hotellit tarjoavat monipuolisia kokous- ja ravintolapalveluita.

Sokos Hotels uudistuu. Ketju jalostaa monipuolista hotelliverkostoaan yhä useampiin tarpeisiin ja mieltymyksiin sopivaksi. Solo by Sokos Hotels lanseerattiin vuosien 2012-2013 aikana ja Break ja Original by Sokos Hotels 2013 aikana.

www.sokoshotels.fi, www.facebook.com/sokoshotels

Solo Sokos Hotel Torni Tampere on kohtaamispaikka, jossa voit kokea ainutlaatuisella ja yksilöllisellä tavalla tamperelaisuuden juuret ja ytimen. Kaupungin vaiherikas historia ja kulttuuriperintö tulevat eläväksi hotellin tiloissa ja palveluissa. Tamperelaisuutta on myös hotellin välittävä, rento ja yksilöllinen tapa kohdata asiakkaat. Erityislaatuiset ja osin täysin uuden tyyppiset tilat rohkaisevat inspiroitumaan, haaveilemaan, uskaltamaan ja kohtaamaan uusia asioita ja ihmisiä. Hotelli tarjoaa sivun jokaisen omalle tarinalle, joista muodostuu elävä ja uusiutuva kertomus Tampereesta.