Turun Caribiassa nostetaan Päiväunet kokousten asialistalle

Break Sokos Hotel Caribia tuo kokousmatkailijoiden saataville uuden palvelun, Päiväunet. Päiväunten vaikutukset vireystilaan ja terveyteen on todistettu tieteellisesti – lepohetken avulla aivot toimivat koko päivän ja yhdessäolosta jaksaa nauttia illalla rentoutuneena. Päiväunituotteen kehittelyssä unipuolen asiantuntijana on käytetty Helsingin Uniklinikkaa. Kokous- ja kylpylähotelli Caribia on osa Sokos Hotellien uutta Break-ketjua. Break by Sokos Hotels lataa vieraidensa akut vapaa-ajan- ja työmatkalla.

Enää hotelleissa ei nukuta vain öisin. Caribiassa kokousvieraat nukkuvat virkistävät päiväunet kesken kokouspäivän. Työteho paranee ja aivot toimivat vireämmin loppuiltapäivän. Päiväunet parantavat myös luovuutta.

”Halusimme kehittää kokousmatkailijoille sopivan tavan ladata akut. Kun kesken kiireisen agendan ottaa hetken lepoa, mieli on rennompi ja kokouksen tavoitteet saavutetaan paremmin”, Caribian hotellinjohtaja Lorentz Salo sanoo.

Sointukylvyllä tietoiseen läsnäoloon

Päiväunet nukutaan hotellin päiväunihuoneessa koulutetun unioppaan avustuksella. Unioppaat auttavat rentoutumisessa ja energisen olon löytämisessä. Päiväunet voi nukkua itsekseen, ohjatusti tai sointukylvyn tahdissa.

Sointukylvyssä keho syvärentoutuu soivien maljojen ja gongien harmonisten ääniaaltojen avulla.

Päiväunituotteen konseptikehityksessä unipuolen asiantuntijana on toiminut Helsingin Uniklinikan unihoitaja Anne Huutoniemi.

”Päiväunien avulla katkaistaan stressi ja pidetään yllä luontaista vireystasoa. Vireystilan ja kehon lämpötilan heitot tuntuvat kehossa väsymyksenä, jota iltapäivän lepotauko tasaa. Ideaalipituus päiväunille on noin 10–30 minuuttia. Tavoitteena on tietoisen läsnäolon tila, jossa hetkeksi suljetaan pois ulkoiset ärsykkeet ja lisätään näin toimintakykyä. Päiväunet voi korvata samanpituisella rentoutumishetkellä, jossa voidaan käyttää apuna mindfulness-tekniikkaa”, Huutoniemi sanoo.

Break by Sokos Hotels kutsuu virkistymään

Break Sokos Hotel Caribia tarjoaa vierailleen monipuolisia mahdollisuuksia virkistymiseen ja latautumiseen. Se haluaa auttaa asiakkaitaan stressittömämpään ja vireämpään elämään; kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.

Break by Sokos Hotels on on aina enemmän kuin hotelli; se on ainutlaatuinen kokonaisuus, joka lataa vieraidensa akut. Break-hotelleissa vietetään erilaisia taukoja rentoutuen, liikkuen ja nautiskellen.

– Yhä useammat asiakkaat etsivät persoonallista hotellikokemusta ja yksilöllisiä tarpeitaan palvelevia paikkoja. Siksi olemme suunnitelleet tähän kasvavaan tarpeeseen erilaisia hotellityyppejä, kertoo SOK Matkailukaupan ketjuohjauksen konsepti- ja kehitysjohtaja Peter Jung.

Break by Sokos Hotels -hotelleja ovat Caribian lisäksi Levi, Koli, Vuokatti, Flamingo Vantaalla, Vesileppis Leppävirralla, Tahko Tahkovuorella, Bomba Nurmeksessa ja Eden Oulussa. Break on yksi vaihe Sokos Hotellien mittavassa, koko ketjun uudistavassa tuotekehitysprosessissa.

Seuraavaksi lanseerausvuoroon tulevat Original-hotellit, jotka tarjoavat sydämellisesti suomalaista palvelua.

Lorentz Salo, hotellinjohtaja, Break Sokos Hotel Caribia, puh. 0400 561 816, lorentz.salo@sok.fi

Peter Jung, konsepti- ja kehitysjohtaja, SOK Matkailukaupan ketjuohjaus, puh. 0400 755 845, peter.jung@sok.fi

Lisätietoja hyvään uneen liittyen: Anne Huutoniemi, unihoitaja, Helsingin Uniklinikka, puh. 050 576 2704

Lisätiedot, tilojen esittelyt, koeyöpymiset, haastattelupyynnöt:

Tanja Holmberg, asiakkuusjohtaja, Mailand Communications

Puh. 050 327 8923, tanja.holmberg@mailand.fi

Kuvia:

Break Sokos Hotel Caribia

Turun keskustan tuntumassa sijaitseva Caribia on tapahtuma- ja kylpylähotelli, jossa järjestetään pieniä ja suuria kohtaamisia. Caribiassa kuntoillaan, kylvetään ja rentoudutaan niin kokous-, työ- kuin vapaa-ajan matkalla. Se on kahdeksan muun Break-hotellin tavoin paljon muutakin kuin hotelli: ainutlaatuinen kokonaisuus, joka lataa vieraidensa akut .

Break Sokos Hotel Caribiaan kuuluu monipuoliset ravintolat, kylpylä, hyvinvointiosasto, erikokoisia kokoustiloja, 250-paikkainen auditorio sekä jopa 2500 henkilön konferensseihin, juhliin ja konsertteihin sopiva Caribia Areena. Hotellin omistaa Sokotel Oy.

Sokos Hotels

Sokos Hotels on Suomen kattavin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Tallinnassa ja Pietarissa. Hotellit sijaitsevat kaupunkien keskustoissa tai keskellä vapaa-ajan kohteita. Sokos Hotels uudistuu. Ketju jalostaa monipuolista hotelliverkostoaan yhä useampiin tarpeisiin ja mieltymyksiin sopivaksi. Solo by Sokos Hotels on lanseerattu kesäkuussa 2012 ja vuonna 2013 ovat vuorossa Break ja Original by Sokos Hotels.

www.sokoshotels.fi ja www.facebook.com/sokoshotels