Anttilan Kodin Ykkönen uusi sopimusmyyntiprosessinsa

Report this content

Anttilan Kodin Ykkönen uusi sopimusmyyntiprosessinsa Solagemin järjestelmä linkittää myyjät reaaliaikaiseen varasto- ja tuotantotilanteeseen Verkostotalouden järjestelmätoimittaja Solagem Oy on toimittanut Anttilan Kodin Ykkönen -ketjulle valtakunnallisen järjestelmän kaikkien seitsemän Kodin Ykkönen -myymälän huonekalujen sopimusmyynnin hallintaan. Järjestelmän avulla myyjät ja noutovaraston henkilöstö voivat tarkistaa myymälässä olevien noutovarastojen, Vantaan jakelukeskuksen ja Lahdessa sijaitsevan varaston saldotiedot. Lisäksi he pystyvät tekemään asiakkailleen ennakkovarauksia tulossa oleviin tuote- eriin. Järjestelmä perustuu Solagemin toiminnanohjausratkaisuun, joka projektin aikana integroitiin yrityksen muihin järjestelmiin. Keväällä 2002 aloitetun testivaiheen jälkeen käynnistyi kahden myymälän pilotti viime syyskuussa. Kaikki seitsemän Kodin Ykkönen -myymälää otettiin tuotantokäyttöön joulukuun alkuun mennessä. "Järjestelmä tuotiin Kodin Ykkösiin yhtenäistämään ja tehostamaan tilaustuotteiden myyntiä. Haimme systematiikkaa varauskäytäntöihin ja sopimusmyyntiin kautta linjan. Asiakasrajapinnassa järjestelmän suurin hyöty on toimia myyjien apuvälineenä. He pystyvät nopeasti vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin ja käyttämään koko yrityksen varasto- ja tilaustietoa hyväkseen," kertoo Anttilan tietohallintopäällikkö Mikko Paalasmaa. "Solagemilla on pitkät perinteet huonekalukauppojen toiminnanohjausjärjestelmien toimittamisessa, joten Kodin Ykkösen kaltaiset tarpeet hallita sopimusmyyntiä ja varastotilanteita olivat meille jo ennestään tuttuja. Integrointiosaamisemme puolestaan varmisti sen, että kaikki Kodin Ykkösen jo olemassa olevat järjestelmät saatiin liitettyä uusiin järjestelmiin lisäämään kokonaisjärjestelmän tehokkuutta," kiteyttää Solagemin toimitusjohtaja Markku Toivanen. ### Anttila Oy (www.anttila.fi) on yksi Suomen suurimmista vähittäistavaraketjuista ja osa Kesko-konsernia. Anttilan kokonaistarjonta sisältää neljä konseptia: Anttila-tavaratalo, Kodin Ykkönen -kodin ja sisustamisen erikoistavaratalo, Anttilan postimyynti ja NetAnttila-verkkokauppa. Anttila on palvellut suomalaisia vuodesta 1952. Anttilan kokonaismyynti vuonna 2001 oli 573 miljoonaa euroa ja henkilöstöä oli 3000. Anttila Oy kuuluu Keskon käyttötavarakauppaan erikoistuneeseen Keswell Oy:öön. Keswellin muita ketjuja ovat mm. Intersport-, Musta Pörssi- ja K-Kenkä-ketjut. Kodin Ykkönen (www.kodin1.com) on itsenäinen tavarataloketju Anttila Oy:ssä. Suomen laajin ja monipuolisin kodin ja sisustamisen erikoistavarataloketju Kodin Ykkönen palvelee asiakkaitaan seitsemällä paikkakunnalla. Valikoimat kattavat lähes kaiken, mikä liittyy sisustamiseen, remontointiin, asumiseen ja vapaa-ajanviettoon. Vahva kotimaisten ja kansainvälisten, tunnettujen ja arvostettujen merkkituotteiden osuus näkyy tavaratalon jokaisella osastolla. Laatuun ja luotettavuuteen panostetaan jatkuvasti. Solagem Oy (www.solagem.com) on vuonna 1989 perustettu verkostotalouden järjestelmätoimittaja, joka kehittää ja toimittaa vähittäis- ja tukkukaupalle sekä teollisuudelle toimiala- ja integraatioratkaisuja sekä langattomia ratkaisuja. Solagemin asiakkaita kotimaassa ovat suuret ja keskisuuret kaupan alan ja teollisuuden yritykset. Vuonna 2002 yrityksen liikevaihto oli 8,5 miljoonaa euroa. Lisätietoja: Rita Uotila, viestintäpäällikkö, Solagem Oy GSM 050-5319 441 rita.uotila@solagem.com Markku Toivanen, toimitusjohtaja, Solagem Oy GSM 0500-500 636 markku.toivanen@solagem.com Mikko Paalasmaa, tietohallintopäällikkö, Anttila Oy PUH 01053 40400 Mikko.paalasmaa@kesko.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/18/20030318BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/18/20030318BIT00010/wkr0002.pdf