Solagem integroi ja mobilisoi Ruokakeskon kaupat ja taustajärjestelmät

Report this content

Solagem integroi ja mobilisoi Ruokakeskon kaupat ja taustajärjestelmät Kaupat siirtyvät langattomaan reaaliaikaan Verkostotalouden järjestelmätoimittaja Solagem Oy on tehnyt sopimuksen Ruokakesko Oy:n kanssa myymälöiden päätelaiteohjelmistojen sekä niiden hallintaa ja integraatiota tukevan ratkaisun toimittamisesta. Ratkaisu perustuu Solagem Retail@Hand -myymäläpääteohjelmaan sekä Solagem InFusion -hallinta- ja integraatioratkaisuun. Ruokakesko levittää järjestelmän ensisijaisesti suurimpiin ruokakauppoihinsa. Ruokakeskon kaupat varustetaan WLAN-verkoilla, jotka mahdollistavat työskentelyn langattomilla laitteilla aina siellä, missä kyseinen työ kulloinkin on. Langattomat kämmentietokoneet, nopeat yhteydet ja verkostoituminen niin kassajärjestelmän kuin taustajärjestelmänkin kanssa antavat kaupoille helppokäyttöisen, nopean ja tehokkaan työvälineen. "Päivittäistavarakaupassa sekä volyymit että tuotevalikoimat ovat suuret. Lähdimme hakemaan kokonaisjärjestelmää, joka mahdollistaa nykyistä nopeammat ja tehokkaammat työtavat päivittäisten rutiinien hoitamiseen," kertoo Ruokakeskon kehityspäällikkö Timo Heimo. Ruokakeskon kokonaisratkaisua hallinnoi ja monitoroi Solagem InFusion, joka tukeutuu myymälöiden ja taustajärjestelmien välisessä viestinvälityksessä Keskon IBM WebSphere MQ -sanomanvälitysjärjestelmään. Sanomaliikenteen seuranta ja hälytysraportointi sekä päätelaiteohjelmien hallinnointi ja etäpäivitys ovat ratkaisun avainominaisuuksia. Solagem Retail@Hand -järjestelmä on suunniteltu Pocket PC- ja Windows CE.NET -pohjaisiin langattomiin päätelaitteisiin. Sovelluksen ansiosta kauppiaat voivat tehdä suurimman osan päivittäisistä kaupan toiminnoista - kuten tilaamisen, tavaroiden vastaanoton, inventoinnin, varastosiirrot, lehden- ja pullonpalautukset jne. - online- ja offline- toiminnallisuuksia hyödyntäen. "Keskon kanssa tehty sopimus on osoitus siitä, että olemme onnistuneet kehittämään juuri oikeanlaisen, toimialakohtaisen ratkaisun päivittäistavarakaupan vaativiin olosuhteisiin. Teemme aina mahdollisimman tiivistä yhteistyötä, koska vain silloin voimme tuottaa asiakkaillemme todellista lisäarvoa ja aidosti kehittää heidän toimintaansa. Tämä yhteistyö vahvistaa myös kansainvälistä asemaamme päivittäistavarakaupan sektorilla," kiteyttää Solagemin toimitusjohtaja Markku Toivanen. ### Solagem Oy (www.solagem.com) on vuonna 1989 perustettu verkostotalouden järjestelmätoimittaja, joka toimittaa päivittäistavarakaupan ja tukkukaupan ratkaisujen sekä teollisuuden toimialaratkaisujen lisäksi integraatioratkaisuja ja langattomia ratkaisuja. Solagemin asiakkaita kotimaassa ovat suuret ja keskisuuret teollisuuden ja kaupan alan yritykset. Vuonna 2002 yrityksen liikevaihto oli n. 8,5 miljoonaa euroa. Lisätietoja: Rita Uotila, viestintäpäällikkö, Solagem Oy GSM 050 5319 441 rita.uotila@solagem.com Veli-Matti Heiskanen, vähittäis- ja tukkuyksikön johtaja, Solagem Oy GSM 050 5319 438 veli-matti.heiskanen@solagem.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/03/20030228BIT00840/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/03/20030228BIT00840/wkr0002.pdf