Solagem sijoittaa oikeisiin ihmisiin ja osaamiseen

Report this content

Solagem sijoittaa oikeisiin ihmisiin ja osaamiseen Myyntiorganisaation kasvattaminen ja toimitustiimien kehittäminen tukevat loppuvuoden kasvutavoitteita Verkostotalouden ratkaisutoimittajan Solagem Oy:n tammi-maaliskuun liikevaihto oli 1,96 tuhatta euroa ja liikevoitto -82 tuhatta euroa, - 4,2 prosenttia liikevaihdosta. Liikevaihto kasvoi 3,3 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Liikevaihdosta 82 prosenttia muodostui palveluiden myynnistä ja seitsemän prosenttia kolmansien osapuolten tuotteiden ja palveluiden myynnistä. Tuloskehitys johtui pääosin alkuvuoden voimakkaasta panostuksesta myynti- ja toimitusorganisaatioihin. Teollisuuden ja kaupan liiketoimintayksiköissä keskityttiin myyntiresurssien kasvattamisen lisäksi kumppaniverkoston rakentamiseen ja tiimitoiminnan kehittämiseen. Panostuksilla varaudutaan jo katsauskauden jälkipuoliskolla havaittuun kysynnän kasvuun. Kansainvälinen yksikkö jatkoi systemaattista kumppaniverkoston rakentamista ja lisäsi markkinakartoitusta valituilla kohdealueilla suoramyyntitoiminnan tehostamiseksi. Yhtiö ennustaa kuluvan kvartaalin ja puolivuotistuloksen olevan voitollinen ja toteutuvan budjetin mukaisesti. Solagem panostaa edelleen voimakkaasti tuotekehitykseen ja henkilöstön osaamiseen, erityisesti XML-pohjaisten integraatioteknologioiden parissa. Myös yrityksen toiminnanohjaustuotteesta, Solagem® Enterprisesta, valmistuu kevään aikana uusi versio, jossa on mukana XML- integraatioon tarvittavat rajapinnat. "Alkuvuonna kauppaa on tehty ahkerasti ja olemme - alan trendeistä poiketen - rekrytoineet lisää osaajia. Kasvavassa organisaatiossa panostamme tänä vuonna erityisesti johtamis- ja liiketoimintataitojen kehittämiseen, mikä takaa jatkossa ajan tasalla pysymisen kovasti kilpailluilla markkinoilla," kommentoi Solagemin toimitusjohtaja Markku Toivanen. "Toimitustiimien ammattitaito on oleellinen osa onnistunutta projektia. Satsaukset henkilöstöön ja heidän kouluttamiseen näkyvät hetkellisenä kasvun hidastumisena, mutta ovat välttämättömiä toimenpiteitä jatkoa ajatellen," huomauttaa Solagemin hallituksen puheenjohtaja Timo Tiihonen. ### Solagem Oy (www.solagem.com) on vuonna 1989 perustettu verkostotalouden järjestelmätoimittaja, joka toimittaa teollisuuden ja tukkukaupan toimialaratkaisuja sekä toimialariippumattomia integraatioratkaisuja ja langattomia ratkaisuja. Solagemin asiakkaita kotimaassa ovat suuret ja keskisuuret teollisuuden ja kaupan alan yritykset. Vuonna 2002 yrityksen liikevaihto oli 8,5 miljoonaa euroa. Lisätietoja: Markku Toivanen, toimitusjohtaja 0500-500 636 markku.toivanen@solagem.com Rita Uotila, viestintäpäällikkö 050-5319 441 rita.uotila@solagem.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/29/20030429BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/29/20030429BIT00020/wkr0002.pdf