Sisäpiiritieto, tulosvaroitus: Solteq Oyj laskee tulosohjeistustaan vuoden 2023 liikevaihdon ja -tuloksen osalta

Sisäpiiritieto
19.9.2023, kello 12.20

Solteq Oyj laskee vuoden 2023 tulosohjeistustaan johtuen aiemmin ennustettua heikommasta taloudellisesta suoriutumisesta molempien segmenttien osalta. Ohjeistusta lasketaan sekä konsernin liikevaihdon että liiketuloksen osalta.

Yhtiön uusi tulosohjeistus vuodelle 2023 on: Yhtiön liikevaihdon odotetaan olevan 57–59 miljoonaa euroa, ja liiketuloksen odotetaan olevan tappiollinen ilman konsernin Microsoft BC ja LS Retail -toiminnanohjausratkaisuihin perustuvan liiketoiminnan myynnistä kirjattavaa noin 8 miljoonan euron liikevoittoa.

Retail & Commerce -segmentin loppuvuoden liikevaihdon ja -tuloksen odotetaan jäävän aiemmasta ennusteesta heikentyneen taloudellisen toimintaympäristön myötä, jossa asiakkaat toteuttavat kustannussäästöjä ja siirtävät hankintapäätöksiään.

Utilities-segmentin liikevaihdon ja -tuloksen heikentymisen taustalla on uusien hankkeiden ennakoitua hitaampi käynnistyminen. Lisäksi yhtiö on joutunut käyttämään ennustettua enemmän resursseja olemassa olevien asiakasympäristöjen ylläpitoon. Yhtiö tiedotti 23.8.2023 Utilities-segmenttiin kohdistuvista muutosneuvotteluista, joilla tavoitellaan noin 3 miljoonan euron vuotuisia kustannussäästöjä.

Yhtiön aikaisempi tulosohjeistus vuodelle 2023 oli: Yhtiön liikevaihto tulee olemaan 60–62 miljoonaa euroa, ja liiketulos on lievästi tappiollinen ilman konsernin Microsoft BC ja LS Retail -toiminnanohjausratkaisuihin perustuvan liiketoiminnan myynnistä kirjattavaa noin 8 miljoonan euron liikevoittoa.

Solteq Oyj:n 1.1.–30.9.2023 osavuosikatsaus julkaistaan 26.10.2023.

Vantaalla, 19. syyskuuta 2023

SOLTEQ OYJ

HALLITUS

Jakelu:

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja, Aarne Aktan
Puhelin: +358 40 342 4440
Sähköposti: aarne.aktan@solteq.com

Talousjohtaja Kari Lehtosalo
Sähköposti: kari.lehtosalo@solteq.com

Solteq tarjoaa ohjelmistoratkaisuja ja asiantuntijapalveluita energiasektorille ja kaupan alalle sekä sähköisen kaupankäynnin tarpeisiin. Yhtiö toimii noin 550 IT-alan ammattilaisen voimin Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Puolassa sekä Iso-Britanniassa.