Solteq peruuttaa ohjeistuksensa vuodelle 2020 – markkinoilla epävarmuustekijöitä COVID-19 -pandemian myötä

Solteq Oyj, pörssitiedote, 3.4.2020

Solteq peruuttaa toistaiseksi ohjeistuksesta tilikaudelle 2020 johtuen COVID-19 -pandemian luomista epävarmuustekijöistä markkinassa. Yhtiö ohjeistaa kuluvan vuoden, kun näkyvyys markkinoiden kehitykseen tarjoaa siihen edellytykset. Yhtiön pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet säilyvät ennallaan.

Yhtiön keskeisillä liiketoiminta-alueilla verkkokauppa-, tiedonhallinta- ja Utilities-liiketoiminta-asiakastoimitukset ovat jatkuneet keskeytyksettä, eikä näkymään ole tullut olennaisia muutoksia. Edellä mainitut alueet muodostavat arviolta noin 2/3 yhtiön liikevaihdosta.

Solteq on ryhtynyt toimenpiteisiin, joiden tavoitteena on vähentää COVID-19 -pandemian taloudellisia vaikutuksia sekä turvata työntekijöiden terveys ja turvallisuus sekä varmistaa asiakasyritysten projektien ja palveluiden jatkuvuus.Yhtiön aiempi ohjeistus vuodelle 2020:
Solteq konsernin oikaistun liikevoiton odotetaan pysyvän samalla tasolla kuin vuonna 2019.

Vantaalla, 3. huhtikuuta 2020

SOLTEQ OYJ

HALLITUS

Jakelu:

Toimitusjohtaja Olli Väätäinen
Puhelinnumero: 050 5578 111
Sähköpostiosoite: olli.vaatainen@solteq.com

Talousjohtaja Kari Lehtosalo

Sähköposti: kari.lehtosalo@solteq.com

Solteq on pohjoismainen IT-palveluiden ja ohjelmistoratkaisujen tarjoaja, joka on erikoistunut liiketoiminnan digitalisaatioon sekä toimialakohtaisiin ohjelmistoihin. Keskeisiä toimialoja, joista yhtiöllä on pitkäaikainen kokemus, ovat kauppa, teollisuus, energia ja palvelut. Solteq toimii Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Puolassa sekä Iso-Britanniassa. Yhtiön palveluksessa työskentelee 600 IT-alan ammattilaista.