Siren Arkkitehdit liittyy Solwersiin

Solwers Oyj, Lehdistötiedote 4.7.2024 klo 14.00

Solwers vahvistaa konserniaan arkkitehtuuriosaamisella. Konsernin tytäryhtiö Arkkitehtitoimisto Davidsson Tarkela Oy on on tänään allekirjoittanut sopimuksen historialtaan Suomen vanhimman arkkitehtitoimiston, Siren Arkkitehdit Oy:n koko osakekannan ostamiseksi. Siren Arkkitehtien liikevaihto tilikaudella 1.3.2023-29.2.2024 oli 1,75 miljoonaa euroa (1,74) oikaistun liikevoittomarginaalin ollessa 13,5 % (14,4 %). Yhtiö työllistää yhteensä 18 osaajaa ja se raportoidaan osana Solwers-konsernia 1.7.2024 alkaen.

Osakekauppa ei aiheuta muutoksia Siren Arkkitehtien toimintaan, vaan työ jatkuu toistaiseksi entiseen malliin itsenäisenä yksikkönä Jukka Sirenin johdolla.

Siren Arkkitehtien historia juontaa juurensa vuoteen 1925, jolloin J.S. Sirén voitti Eduskuntatalon suunnittelukilpailun. Vuosikymmenten aikana yritys on suunnitellut tunnettuja maamerkkeä niin Suomessa kuin maailmallakin, mukaan lukien Graniittitalon ja Ympyrätalon ja Helsingissä, Lahden konserttitalon ja Baghdadin kongressikeskuksen Irakissa. Suunnittelureferenssesistä löytyy lukuisia asuin- ja toimistorakennuksia, oppilaitoksia, liikuntarakennuksia, peruskorjauksia ja asemakaavoituksia.

”Olemme iloisia saadessamme konserniin lisää vahvaa arvokiinteistöjen ja vaativien uudiskohteiden suunnitteluosaamista merkittävillä referensseillä”, toteaa Leif Sebbas, Solwers Oyj:n hallituksen puheenjohtaja.

Lisätietoja:

Leif Sebbas, hallituksen puheenjohtaja, Solwers Oyj, p. +358 500 447 744, leif.sebbas@solwers.fi

SOLWERS OYJ LYHYESTI

Solwers on kasvuhakuinen asiantuntijayritysten muodostama konserni, joka toimii kasvualustana omistamilleen yhtiöille sekä haastaa rakennetun ympäristön konsultointialan perinteisiä käytäntöjä. 31 operatiivista Solwers-yhtiötä tarjoavat laajasti suunnittelu- ja projektinhallintapalveluita työllistäen noin 700 asiantuntijaa Suomessa ja Ruotsissa.

solwers.fi

Solwers kuvapankki medialle: Solwers - ImageBank X