• Solwers Oyj/

Solwers laajentaa toimintaansa Ruotsissa ostamalla rautateiden tekniseen konsultointiin erikoistuneen yhtiön

Solwers Oyj Mediatiedote 21.2.2023 klo 15.30

Solwers laajentaa palvelutarjontaansa rautateiden teknisen konsultoinnin alalle ja Solwers Sweden AB on tänään allekirjoittanut sopimuksen ruotsalaisen Transport Consultancy Group Nordic AB:n koko osakekannan ostamiseksi.

Vuonna 2016 perustettu Transport Consultancy Group Nordic AB toimii Tukholmassa, Ruotsissa ja työllistää 17 henkilöä. Yhtiön konsulttipalvelut keskittyvät pääasiassa projektin-, dokumentoinnin ja laadunhallintaan sekä omaisuuden hoitoon ja toimitusten varmistamiseen.  Yhtiön loppuasiakkaat koostuvat pääasiassa Ruotsin valtion ja alueellista junaliikennettä harjoittavista yrityksistä sekä johtavista kansainvälisistä junavalmistajista. Yhtiön liikevaihto 07/2021–06/2022 oli 30 miljoonaa Ruotsin kruunua.

”Transport Consultancy Group Nordicin asiantuntemus ja kokemus kestävistä liikennejärjestelmistä on tervetullut lisä Solwersin palvelutarjontaan. Yhteinen asiakaskunta viime keväänä hankkimamme Establish Scheningin kanssa tukee liiketoiminnan kehittämistä.  Kestävämmän liikenteen suosio on lisännyt tämäntyyppisten palvelujen kysyntää, ja Solwers pyrkii edelleen vahvistamaan ja kehittämään asiantuntemustaan tällä alalla. Hankkeet ovat pitkäkestoisia, ja liiketoiminta on suhteellisen vakaata taloustilanteesta riippumatta. Yhtiön kannattavuus on historiallisesti ollut keskipitkän aikavälin tavoitettamme korkeampi, mikä on hyvä asia”, Leif Sebbas, Solwers Oyj:n hallituksen puheenjohtaja toteaa.

Solwersiin liittyminen antaa meille pääsyn laajaan asiantuntijaverkostoon ja potentiaalisiin hankkeisiin, joilla tuotevalikoimamme ja asiantuntemuksemme voivat vahvistaa tarjontaamme ja liiketoimintaamme entisestään. Näin voimme jatkaa kehitystämme säilyttäen samalla Transport Consultancy Group Nordic AB:n nimen ja sen mitä olemme tähän mennessä rakentaneet.”, Kristoffer Oebius, Transport Consultancy Group Nordic AB:n toimitusjohtaja ja yksi perustajista sanoo.

”Suhtaudumme erittäin myönteisesti fuusioon Solwersin kanssa. Näemme paljon mahdollisuuksia kehittyä yhdessä muiden Solwers-yhtiöiden kanssa ja jatkaa samalla toimintaamme samalla kulttuurilla ja brändillä kuin ennenkin. Näemme myös, miten asiantuntemuksemme ja työkalumme voivat edistää konsernin muita yrityksiä ja hankkeita”, Stefan Nordin, Transport Consultancy Group Nordic AB:n perustaja ja hallituksen puheenjohtaja toteaa.

Lisätietoja:

Leif Sebbas, hallituksen puheenjohtaja, Solwers Oyj, p. +358 500 447 744

Stefan Nordin, hallituksen puheenjohtaja, Transport Consultancy Group Nordic AB, tel. +46 76 76 20 35 94

Solwers lyhyesti

Solwersin toiminta käynnistyi vuonna 2017 ja tänä päivänä se on nopeasti kasvava yhtiö, jonka 23 omilla nimillään toimivaa tytäryhtiötä ja lähes 600 asiantuntijaa tarjoaa erilaisia suunnittelupalveluja kestävämpiin elinympäristöihin. Konserni toimii arkkitehtuurin, teknisen konsultoinnin, sähkö-, automaatio- ja sähkönsiirtosuunnittelun, ympäristövaikutusten valvonnan, projektinjohtamisen ja -valvonnan, kiertotalouden, taloushallinnon ja digitaalisten ratkaisujen sekä logistiikkaratkaisujen palveluntarjoajana Suomessa ja Ruotsissa.