Solwers laajentaa toimintaansa tehdassuunnitteluun Pohjois-Ruotsissa

Solwers Oyj, Lehdistötiedote 29.01.2024 klo 10.45

Solwers Oyj laajentaa palveluvalikoimaansa tehdassuunnitteluun ja on allekirjoittanut sopimuksen Relitor Engineering AB:n koko osakekannan hankkimisesta 26. tammikuuta 2024. Yritys raportoidaan osana Solwersia helmikuusta 2024 alkaen.

Vuonna 1993 Luleåssa perustettu Relitor Engineering on tekninen konsulttiyritys, joka tarjoaa tehdassuunnittelupalveluita Pohjois-Ruotsin teollisuudelle. Yritys tarjoaa laajan valikoiman palveluita pienistä projekteista kokonaisjärjestelmien toimituksiin, jotka koostuvat koneista ja prosessilaitoksista.

Relitor Engineering työllistää yli 20 ammattilaista, joilla on vahvaa asiantuntemusta muun muassa suunnittelusta ja toteutettavuustutkimuksista, koneiden ja putkistojen suunnittelusta, teräsrakenteista, säiliöistä, paineastioista, teknisistä laskelmista ja asiakastuesta.

Tilintarkastamattoman tilinpäätöksen mukaan Relitor Engineeringin liikevaihto oli 27 miljoonaa Ruotsin kruunua 3,3 miljoonan kruunun liikevoitolla vuonna 2023.

"Relitor vahvistaa läsnäoloamme Pohjois-Ruotsissa, ja heidän toimialansa on linjassa strategiamme kanssa. Yrityksellä on vakaa asema ja hyvä tilauskanta. Sen kannattavuus täyttää keskipitkän aikavälin tavoitteemme 12 prosentin liikevoitosta ja on siten erinomainen lisä konsernillemme. Yhdessä muiden Solwers-yhtiöiden, WiseGaten ja ELE Engineeringin, kanssa meillä on nyt Solwers-konsulttiverkosto, joka palvelee teollisuusasiakkaita koko maassa. Relitorin osallistuminen esimerkiksi vihreiden teräshankkeiden suunnitteluun kiinnostaa meitä suuresti tulevaisuudessa", kommentoi Solwers Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Leif Sebbas.

Osuus kaupasta maksetaan Solwersin osakkeina, ja Relitor Engineeringin nykyinen johto jatkaa yrityksen kehittämistä osana Solwersia.

"Olemme saaneet tarjouksia myös muilta toimijoilta, mutta emme ole koskaan kokeneet niitä täydellisiksi vastaavuuksiksi ennen tätä. Solwersin tuki ja kannustus paikallisen liiketoimintamme laajentamiseen sekä vahvan yrityskulttuurin luomiseen merkitsevät meille paljon", toteaa Relitor Engineering AB:n toimitusjohtaja Per Nilsson.

Lisätietoja:

Leif Sebbas, hallituksen puheenjohtaja, Solwers Oyj, p. +358 50 044 7744, leif.sebbas@solwers.fi

Jasmine Jussila, viestintäjohtaja, Solwers Oyj, p. +358 40 500 4760 jasmine.jussila@solwers.fi

Solwers on kasvuhakuinen asiantuntijayritysten muodostama konserni, joka toimii kasvualustana omistamilleen yhtiöille, tukee niiden kasvua ja haastaa rakennetun ympäristön konsultointialan perinteisiä käytäntöjä. Yli 25 operatiivista Solwers-yhtiötä tarjoavat laajasti suunnittelu- ja projektinhallintapalveluita työllistäen yli 600 asiantuntijaa Suomessa ja Ruotsissa.

solwers.com