• Solwers Oyj/

Solwers vahvistaa läsnäoloaan Ruotsissa - Spectra Consult yhdistää voimansa WiseGate AB:n kanssa

Solwers Oyj, Lehdistötiedote, 19.8.2024 klo 14.00

Solwers Oyj vahvistaa asemaansa Ruotsissa. Solwersin tytäryhtiö WiseGate AB on tänään allekirjoittanut sopimuksen kaikkien Spectra Consult AB:n osakkeiden hankkimisesta. Yhtiö raportoidaan osana Solwers-konsernia alkaen 1.8.2024.

Vuonna 2019 perustettu Spectra Consultilla on toimistot Skövdessä ja Åmålissa, työllistäen noin 20 kokenutta konsulttia, joista osa toimii alihankkijoina. Yritys keskittyy suunnitteluun ja valvontaan sähkö-, telekommunikaatio- ja turvallisuusaloilla. Asiakkaat toimivat pääasiassa sähkövoiman, maanpuolustuksen, infrastruktuurin ja julkisten siivilirakennusten aloilla. Yrityksen liikevaihto vuonna 2023 oli 19,9 (14,7) miljoonaa Ruotsin kruunua ja EBIT 16,3% (15,9).

"Olemme seuranneet Spectra Consultin kehitystä jo pitkään. WiseGatella on laaja verkosto sekä toimittajia että asiakkaita, jotka hyötyvät Spectra Consultin hankinnasta", sanoo Michael Augustsson, WiseGate AB:n perustajajäsen ja markkinointijohtaja.

"Spectra Consult on tehnyt yhteistyötä WiseGaten kanssa vuosien ajan erilaisissa projekteissa ja tuntuu luonnolliselta toimia saman katon alla. Spectra Consult jatkaa toimintaansa omalla brändillään hyödyntäen suuremman ryhmän synergiaetuja", sanoo Lars-Henrik Enlöf, Spectra Consultin hallituksen puheenjohtaja.

"Spectra Consult on hyvin hoidettu yritys, jolla on erittäin pätevä henkilöstö sekä vankka asiakaskanta. Jatkossa Spectralla on mahdollisuus käyttää useampaa Solwers yritystä alihankkijana. Hankinta laajentaa myös palveluvalikoimaa, mikä mahdollistaa osallistumisen myös suurempiin projekteihin", kommentoi Leif Sebbas, Solwers Oyj:n hallituksen puheenjohtaja.

WiseGate AB -yritysryhmään kuuluu nyt kolme operatiivista tytäryhtiötä: WiseGate Consulting AB, DEMAB AB ja Spectra Consult AB.

Tiedustelut:

Leif Sebbas, hallituksen puheenjohtaja, Solwers Oyj, p. 050 044 7744, leif.sebbas@solwers.fi

Jasmine Jussila, viestintäjohtaja, Solwers Oyj, p. 040 500 4760, jasmine.jussila@solwers.fi

SOLWERS OYJ LYHYESTI

Solwers on kasvuhakuinen asiantuntijayritysten muodostama konserni, joka toimii kasvualustana omistamilleen yhtiöille sekä haastaa rakennetun ympäristön konsultointialan perinteisiä käytäntöjä. Yli 29 operatiivista Solwers-yhtiötä tarjoavat laajasti suunnittelu- ja projektinhallintapalveluita työllistäen noin 700 asiantuntijaa Suomessa ja Ruotsissa.

solwers.fi