Fonecta ja Findexa yhteistyöhön sähköisissä hakemistopalveluissa Suomessa

Report this content

Fonecta ja Findexa yhteistyöhön sähköisissä hakemistopalveluissa Suomessa Hakemistopalveluita Suomessa ja Ranskassa tarjoava Fonecta Oy (entinen Sonera Info Communications Oy) ja Inoa tuoteperheen hakemistopalveluita Suomessa tarjoava Findexa Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka koskee yhtiöiden sähköisten hakemistopalveluiden liiketoimintaa Suomessa. Sopimus kattaa yhtiöiden internetissä ja matkapuhelimella käytettävien sähköisten hakemistopalveluiden - kuten Findexan Inoa Internet -palvelun sekä Fonectan aiemmin Sonera Finder -palveluna tunnetun Fonecta Finder -palvelun - tuotannon, tuotekehityksen, markkinoinnin ja myynnin Suomessa. "Fonecta on sähköisten hakemistopalveluiden tuotekehityksen edelläkävijä Euroopassa. Findexa puolestaan on mediamyynnin erityisosaaja," sanoo Fonectassa sähköisistä hakemistopalveluista vastaava Timo Wallius. "Nämä vahvuudet tukevat toisiaan, ja sähköisten hakemistopalveluiden kehittäminen tapahtuu sopimuksen myötä kahden innovatiivisen yhtiön voimin," Wallius kertoo. Yhteistyösopimuksen mukaan Fonecta vastaa jatkossa yhtiöiden sähköisten hakemistopalveluiden tuotannosta, tuotekehityksestä, tuotehallinnasta ja käyttömyynnistä Suomessa. Findexan vastuulla on mediatilan myynti kyseessä oleviin sähköisiin hakemistopalveluihin. "Yhteistyön ansiosta osapuolet saavuttavat sähköisten hakemistopalveluiden markkinajohtajan aseman Suomessa sekä mediamyynnin vuotuisella arvolla että käyttövolyymilla mitattuna," sanoo Findexa Oy:n toimitusjohtaja Timo Hiltunen. Fonectan ja Findexan internetissä ja langattomissa päätelaitteissa toimiviin sähköisiin hakemistopalveluihin tehdään yhteensä yli 15 miljoonaa hakua kuukaudessa. Fonecta Oy Fonecta Oy, aiemmin Sonera Info Communications Oy, tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hakemistoratkaisuja operaattorien, internetpalveluntuottajien, portaalien sekä muiden palveluntarjoajien ja yhteisöjen yhteistyökumppanina. Fonectan tarjoamia hakemistopalveluita ovat mm. GSM-, WAP- ja internetpohjaiset hakemistopalvelut, henkilöavusteiset ja automaattiset numeropalvelut sekä painetut hakemistot. Fonectan liiketoiminta perustuu kattavaan ja ajantasaiseen hakemistotietosisältöön, jonka pohjalta yhtiö tuottaa hakemistoratkaisuja eri asiakasryhmien tarpeisiin. Fonectalla on liiketoimintaa pääasiassa Suomessa ja Ranskassa. Yhtiö on sähköisten ja henkilöavusteisten hakemistopalvelujen markkinajohtaja maailman kehittyneimmillä hakemistopalvelumarkkinoilla Suomessa. Yhtiön palveluksessa on noin 960 henkilöä, joista 630 Suomessa. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2001 71 miljoonaa euroa ja liiketoiminta kannattavaa. Lisää tietoa osoitteesta www.fonecta.fi. Findexa Oy Findexa Oy on Pohjoismaiden johtavia yritysinformaation tuottajia, jolla on vankka kokemus painetuista hakemistoista ja sähköisen internetpalvelun kehittämisestä. Inoa muodostaa Suomessa uudenlaisen yritystiedon löytämispalvelu -konseptin, joka palvelee käyttäjiään internetissä ja painettuina hakemistoina. Jatkossa palvelu laajenee cd- romiin sekä mobiili- ja puhelintiedustelupalveluihin. Findexalla on työntekijöitä yli 2200 ja toimintaa 11 Euroopan maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Norjassa. Suomen yritys toimii Tampereella, Turussa, Espoossa ja Jyväskylässä työllistäen yli 170 henkilöä. Lisätietoja: Timo Wallius, johtaja, Fonecta Oy Puh. 020 442 2240, 040 507 3094 Sähköposti: timo.wallius@fonecta.com Timo Hiltunen, toimitusjohtaja, Findexa Oy Puh. 0201 400 400, 0400 568 996 Sähköposti: timo.hiltunen@findexa.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/22/20020422BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/22/20020422BIT00660/wkr0002.pdf