Älypuhelinsurffaus vahvassa kasvussa Soneran verkossa

Älypuhelinten tiedonsiirtomäärät kasvavat Soneran verkossa, kun surffaus matkapuhelimella arkipäiväistyy. Eri valmistajien älypuhelinten osuus oli yhä merkittävämpi myydyimpien puhelinmallien listalla.

Sonera Tukun myydyimmät puhelinmallit syyskuussa:

Sija (ed.kk)

1. (3.) Nokia C5-00

2. (5.) Nokia E7-00

3. (2.) Nokia C2-01

4. (1.) Apple iPhone 4

5. (4.) Nokia C1-01

6. ( - ) Nokia C5-03

7. ( - ) Samsung Galaxy Gio

8. ( - ) Samsung Galaxy S II

9. ( - ) Huawei Ideos X5

10.(9) Nokia N8

”Kärkiviisikossa sijoitukset vaihtuivat edelliskuusta tuttujen mallien kesken. Kokonaisuutena lista osoittaa yhä useamman suomalaisen valitsevan älypuhelimen uudeksi matkapuhelimekseen. Toinen havainto on, että eri valmistajat ja käyttöjärjestelmät kilpailevat yhä tiukemmin asiakkaittemme suosiosta,” sanoo mobiilipalveluiden myyntijohtaja Petri Lahtinen Sonerasta.

Älypuhelinsurffaus vahvassa kasvussa – Apple ja Android hallitsevat listaa

Tiedonsiirtomäärien kymmenen kärki Soneran kytkyvalikoiman puhelinmalleista. Keskimääräinen tiedonsiirto puhelinmalleittain syyskuussa 2011:

1. HTC Desire HD: 724 megatavua (MT)

2. Apple iPhone 4: 670 MT

3. HTC Desire Z: 636 MT

4. Samsung Galaxy S II: 625 MT

5. Samsung Galaxy S: 499 MT

6. Apple iPhone 3GS: 487 MT

7. Nokia N900: 398 MT

7. Apple iPhone 3G: 380 MT

8. Huawei Ideos X5: 257 MT

10. Samsung Galaxy Ace: 256 MT

”Mobiili-internet kasvaa vahvasti älypuhelimet edellä, sillä listaykkösen tiedonsiirtomäärä on noussut vuoden alusta 60 %. Lisäksi monet volyymimallit esimerkiksi Nokialta ja ZTE:ltä sijoittuvat listalla 150 – 250 megatavun kategoriaan, mikä kertoo matkapuhelinsurffauksen arkipäiväistyneen nopeasti suomalaisten keskuudessa,” toteaa Petri Lahtinen.

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2010  lopussa 4,3 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 600 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi

Avainsanat: