Apple, Nokia ja Samsung mitaleille Soneran elokuun puhelinmyynnissä

Heinäkuun suosituimmat puhelimet jatkoivat Sonera Tukun myyntien kärjessä myös elokuussa Apple iPhonen vallatessa ykköspaikan Nokia Lumia 520:ltä. Uutuus-Lumia 925 nousi listan keskivaiheille. Kovimman nousun listalle teki pronssisijan napannut Samsung Galaxy Trend.

"Elokuun myynnissä käytiin melko tasainen kamppailu Suomen markkinaa hallitsevan kolmikon kesken. Koulunaloitussesonki näkyi ennakoidusti edullisempien puhelinten kasvaneena menekkinä, vaikka koululaisenkin ykköspuhelin on nykyään jo älypuhelimen ominaisuuksilla varustettu laite. Ja huippumallit ottavat aina paikkansa listalla, kuten elokuussa Nokian Lumia 925”, sanoo myyntijohtaja Petri Lahtinen Soneralta.

Sonera Tukun myydyimmät puhelimet elokuussa (sulussa heinäkuun sijoitus)

1. (2.) Apple iPhone 5
2. (1.) Nokia Lumia 520
3. ( - ) Samsung Galaxy Trend
4.
(4.) Nokia 301
5. ( - ) Nokia 925
6. (3.) Nokia 820
7. (8.) Samsung Galaxy Xcover 2
8. (7.) Samsung Galaxy S4
9. (5.) Nokia Lumia 620
10. (6.) Apple iPhone 4S

Lisätiedot:

Petri Lahtinen, myyntijohtaja, +358 400 500373

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi