Apple iPhone kärjessä, Samsung paranteli asemiaan Soneran myydyimmissä puhelimissa

Apple iPhone oli Soneran myydyin puhelinmalli elokuussa. Samsungin ja Nokian puhelimet jakoivat muut sijat Sonera Tukun myydyimpien puhelinten listalla.

Applen iPhone 4S jatkoi Soneran puhelinmyyntitilaston kärjessä. Samsung paransi edelleen asemaansa listalla hyvin sujuneen heinäkuun jälkeen.

”Älypuhelinkisa käy tällä hetkellä todella tasaisena, sillä Samsungin ja Nokian mallien keskinäiset sijoitukset kahden ykköspuhelimen takana ratkesivat vasta viikonlopun puhelinmyynnin perusteella. Kova kilpailu ja nykyisenkaltainen monipuolinen älypuhelinvalikoima tukee hyvin operaattorin liiketoimintaa”, sanoo Soneran mobiilipalveluiden myyntijohtaja Petri Lahtinen.

Sonera Tukun myydyimmät puhelimet elokuussa (suluissa sijoitus heinäkuussa)

1. (1.) Apple iPhone 4S
2. (5.) Samsung Galaxy Gio
3. (4.)  Samsung Galaxy S III
4. (2.)  Samsung Galaxy Xcover
5. (3.) Nokia Lumia 710
6. (7.) Nokia Lumia 610
7. (6.) Nokia Lumia 800
8. (8.) Nokia C5-00
9. ( - ) Samsung Galaxy S II
10. ( - ) Nokia 113

”Suomalaisten siirryttyä älypuhelinaikaan uudistimme Sonera Sopiva –liittymällä tarjoamamme tukemaan joustavaa pakettiratkaisua, jossa asiakas saa yhtä lailla puheen, viestit ja tiedonsiirron edullisesti samassa paketissa. Asiakas saa kaikki uuden liittymän edut – roamingin Pohjoismaissa ja Baltiassa, kuvaviestit viestipaketissa ja videopuhelut puhepaketissa - yhtä lailla määräaikaisen sopimuksen kanssa kuin ilmankin. Mielestämme tämä malli sopii parhaiten nykyaikaiselle älypuhelinmarkkinalle”, sanoo Petri Lahtinen.

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi

Avainsanat: