• Sonera/

Apple iPhone kärjessä, Samsungille ennätyskuukausi Soneran myydyimmissä puhelimissa

Apple iPhone oli Soneran kesän myydyin puhelinmalli. Samsungin puhelimet nousivat heinäkuussa ennätyskorkealle Sonera Tukun myydyimpien puhelinten listalla.

Applen iPhone 4S piti pintansa kesäkuukausinakin. Helmikuusta asti Soneran myyntilistoilla vahvasti esiintyneiden Nokian Lumia-mallien myynti tasaantui heinäkuussa, joka oli Samsungin malleille ennätyksellisen menestyksekäs kuukausi.

Sonera Tukun myydyimmät puhelimet heinäkuussa (suluissa sijoitus kesäkuussa)

1. (1.)       Apple iPhone 4S
  2. (6.)       Samsung Galaxy Xcover
  3. (5.)       Nokia Lumia 710
  4. (4.)       Samsung Galaxy S III
  5. (8.)       Samsung Galaxy Gio
  6. (3.)       Nokia Lumia 800
  7. ( - )       Nokia Lumia 610
  8. (7.)       Nokia C5-00
  9. (9.)       Nokia C2-01
  10. (2.)       Nokia Lumia 900

”Kesäsesongin myynnissä painottuvat hieman edullisemman hintaluokan puhelimet, mutta erotuksena aikaisemmista kesistä suomalaisten valinta kohdistui silti ensisijaisesti älypuhelimiin, esimerkiksi vaativissakin olosuhteissa kestävään Samsung Galaxy Xcoveriin. Myös Samsungin huippu-uutuus Galaxy S III nousi kärjen tuntumaan kesä- ja heinäkuussa”, sanoo myyntijohtaja Petri Lahtinen.

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi

Avainsanat: