Cygate Oy ja Crescom Oy yhdistyvät

TeliaSoneran tytäryhtiöt, tietoverkkoratkaisuja toimittava Cygate Oy ja palvelinjärjestelmien hallintapalvelua tarjoava Crescom Oy, yhdistyvät 1.1.2012. Yhdistymisellä tavoitellaan kannattavaa kasvua.

Yhdistymisen tavoitteena on vahvistaa hallintapalveluiden ja järjestelmäintegraatioliiketoiminnan kasvua. Yhdistymisen seurauksena syntyvä entistä vahvempi yhtiö pystyy tarjoamaan laajempaa palvelua asiakkailleen.

Cygaten perinteiset osaamisalueet verkko, tietoturva ja asiakastilaratkaisut ovat keskeisiä Cygaten tarjonnassa myös jatkossa. ”Lähivuosien suurin kasvu tulee olemaan data center- ja pilvipalveluissa. Asiakkaiden sovellusmaailman, käyttöjärjestelmien ja tietokantaratkaisujen parempi ymmärtäminen auttaa meitä tarjoamaan laajenevan kirjon tuotteistettuja keskitettyjä palveluita”, valottaa yhdistymisen taustoja Cygate Oy:n toimitusjohtajaIlkka Äyräväinen.

"Olemme investoineet monena vuonna rakentaaksemme korkean käytettävyyden data center – palveluita ensisijaisesti SME- ja SaaS-markkinalle. Yhdistyminen Cygaten kanssa antaa meille mahdollisuuden laajentaa uusiin asiakkuuksiin säilyttäen samalla korkea laatutasomme, sillä Cygate on tunnettu myös osaamisestaan ja laatutasostaan,” sanoo Crescom Oy:n toimitusjohtaja Tom Karell.

Yhdistyminen toteutetaan kaupalla, jossa Cygate Oy ostaa Crescom Oy:n liiketoiminnan. Yhtiö jatkaa toimintaansa Cygate Oy:n nimellä ja brandilla. Yhtiössä on 140 työntekijää.

Työntekijöiden työsuhteen ehdot säilyvät yhdistymisessä ennallaan, eikä yhdistyminen aiheuta henkilöstövähennyksiä.

Cygate on Pohjoismaiden johtava turvallisten ja hallittavien tietoverkkoratkaisujen toimittaja. Yhtiö suunnittelee, asentaa ja ylläpitää IP-teknologiaan perustuvia integroituja tietoverkkoratkaisuja. Lisäksi Cygate tarjoaa järjestelmien ja tietoverkkojen hallinta- ja valvontaratkaisuja sekä hallintapalveluja. Cygate Oy on Cygate AB:n tytäryhtiö, ja sillä on Suomessa runsaat 100 työntekijää.

Crescom Oy on suomalainen IT-palvelujen toimittaja. Crescom tuottaa ratkaisuja ja palveluja, joilla varmistetaan palvelinjärjestelmien korkea käytettävyys ja turvallisuus. Palvelinkeskuksissaan Crescom tuottaa hallintapalveluja asiakkaiden kriittisille palvelinjärjestelmille ja tarjoaa toimintavalmiita järjestelmiä tarvelähtöisenä palveluna. Yhtiöllä on 33 työntekijää.

Ilkka Äyräväinen, toimitusjohtaja, Cygate Oy

Puh. 040 302 2049, etunimi.sukunimi@cygate.fi

Tom Karell, toimitusjohtaja, Crescom Oy,

Puh. 040 580 5881, etunimi.sukunimi@crescom.fi