DataInfo tarjoamaan EcoTec Oy:n SmartCare - palveluita yrityksille

Hyvinvointi- ja mobiileja turvapuhelinratkaisuja tarjoava EcoTec ja DataInfo ovat tehneet sopimuksen mobiilien turvapuhelinpalveluiden tarjoamisesta. EcoTecin SmartCare on uusi innovatiivinen palvelu. Se tuo lisäturvaa aktiivisille senioreille, kehitysvammaisille, liikuntarajoitteisille sekä harrastuksissa itsenäisesti käyville nuorille ja pienten lasten koulumatkoille.

SmartCaren kaulassa tai ranteessa käytettävä päätelaite toimii sekä gsm-puhelimena että paikantimena. Päätelaite näyttää tarvittaessa paikannus- ja reittitiedot. Palveluun voidaan kytkeä turva-alue, jonka ulkopuolelle mentäessa järjestelmä hälyyttää. SmartCaren seurantajärjestelmä tukee kotihoitoa ja antaa hoitohenkilöstölle mahdollisuuden parempaan huolenpitoon. Se mahdollistaa mielekkään ja turvallisen asumisen pidempään kotona tai hoivakodissa. Palvelun avulla käyttäjä saa nopeasti yhteyden hoitajaan tai omaisiin. Tämä vähentää turhia hälytyskäyntejä ja vapauttaa resurssit tarpeelliseen hoivatyöhön. Päätelaitteen avulla myös omaiset saavat puheyhteyden hoivattavaan henkilöön helposti, puheyhteys aukeaa tarvittaessa automaattisesti. Laitteeseen voi etäohjelmoida muutamia numeroita esim. lähiomaisille tai hoiva- ja turvapalvelun tuottajalle. Päätelaitteen toiminta on välimatkasta ja sijainnista riippumaton ja toimii kaikkialla samoin kuin tavallinen matkapuhelin. ”Valitsimme EcoTecin uuden mobiilin turvan osaksi palveluvalikoimaamme, koska kustannustehokkuuden lisäksi voimme tarjota täysin uuden tyyppistä mobiilia hoivaratkaisua yritysasiakkaillemme”, toteaa johtaja Marko Alén DataInfolta. ”DataInfolla on jo valmiiksi vakuuttava kokemus ja osaaminen mobiililaitteista ja niiden hallinnasta, joten yhteistyön aloittaminen heidän kanssaan on helppoa. Kun palvelutarjoajan liiketoimintaprosessit ja palveluiden tuotteistus ovat toimivia kuten DataInfolla, voimme odottaa SmartCare turvapalveluiden nopeaa kasvua hoiva-alalla ja lisäksi tyytyväisiä asiakkaita” toteaa EcoTec Oy:n toimitusjohtaja Jouni Mäkipää. ”SmartCare palvelu on saanut erinomaisen vastaanoton hoivapalveluiden tuottajilta. Kysyntä on yllättänyt meidät positiivisesti. Selkeä tarve uusille mobiileille turvaratkaisuille on olemassa.” Hoivapalveluiden markkinoiden koko on kaksi miljardia euroa ja ala kasvaa 20 prosenttia vuodessa. Lisätietoja: Jouni Mäkipää, Toimitusjohtaja, EcoTec (Finland) Oy, +358 40 901 5800 Marko Alén, Johtaja, tuotehallinta, DataInfo Oy, + 358 400 23 73 23 EcoTec (Finland) Oy on vuonna 2008 perustettu yritys, joka kehittää, myy ja markkinoi uusia innovatiivisia teknologisia ratkaisuja hyvinvointiin, turvallisuuteen ja viriketoimintaan. SmartCare portaali tarjoaa hoivaa ja huolenpitoa sekä interaktiivisia palveluja tukevia ratkaisuja, joiden avulla saavutetaan merkittävää taloudellista hyötyä ja säästetään henkilöresursseja itse hoivatyöhön. SmartCare portaali valvoo ja lähettää valvontailmoituksia päätelaitteilta, joita hoivaa ja huolenpitoa tarvitsevat henkilöt käyttävät. SaaS perusteiset skaalatutuvat ratkaisut sekä välitön ROI asiakkaille ovat palvelun vahvuuksia. Yritys on perheyhtiö ja sen toimipaikka on Tampereella www.smartcare.fi DataInfo Oy, vuonna 1989 perustettu valtakunnallinen tietotekniikan ja viestintäratkaisujen asiantuntijayritys. DataInfo-ketjun palveluverkko kattaa 32 paikkakuntaa ja työllistää noin 300 ICT-alan ammattilaista. Ketjun yhteenlaskettu liikevaihto on yli 100 miljoonaa euroa. DataInfo on TeliaSoneran täysin omistama tytäryhtiö. Lisätietoja www.datainfo.fi