Eurosportin jakeluun voi tulla katkoksia maanantaista lähtien

Soneran TV-palveluissa näytettävät Eurosportin HD-kanavat saattavat poistua jakelusta sunnuntain ja maanantain välisenä yönä. Syynä mahdolliselle katkolle on Discovery Networksin ja Canal Digitalin kesken olevat lähetyssopimusneuvottelut. TeliaSonera ei ole neuvotteluissa osapuolena, mutta Soneran Discovery-kanavien signaali toimitetaan Canal Digitalin satelliittijakelusta, joka saattaa päättyä mikäli neuvotteluissa ei päästä sopimukseen.

Mahdollisesti poistuvat kanavat ovat tämänhetkisen tiedon mukaan Eurosport 1 ja 2 -kanavien HD-versiot. Muiden Discoveryn kanavien jakelu jatkuisi katkostilanteessakin normaalisti.

Kanavien poistuminen koskee Soneran TV-asiakkaiden seuraavia kanavapaketteja: Discovery- kanavapaketti, Surf sekä MIX S ja M.

”Tässä tilanteessa voimme vain toivoa, että tilanne ratkeaa ja uhanalaisten kanavien jakelu jatkuu normaalina. Useimmat kanavat pystymme toimittamaan vaihtoehtoisia ratkaisuja hyödyntäen, mutta Eurosportin HD-kanavien kohdalla ratkaisua ei valitettavasti ole tarjolla. Pahoittelen asiakkaillemme tätä yllättäen syntynyttä epävarmaa tilannetta”, sanoo Soneran tuotehallinnasta vastaava johtaja Markus Lahtinen.

Canal Digital päivittää tilannetietoa osoitteessa www.canaldigital.fi/discovery .

Tiedustelut:
Soneran lehdistöpalvelu 02040 54000