HBO-suosikkisarjat: Sinkkuelämää suomalaisten suosikki, ruotsalaiset liputtavat Game of Thronesille

Soneran Trends-kyselyssä tiedusteltiin, mikä on ihmisten suosikki HBO:n tv-sarjoista. Sama kysely tehtiin myös naapurimaassa Ruotsissa Telian toimesta. Sinkkuelämää nousi suomalaisten suosikiksi ja Ruotsissa taas Game of Thrones valtasi kyselyn ykkössijan. Tänä talvena HBO-fanien ei tarvitse enää turvautua DVD-bokseihin, sillä suosikkisarjat voi katsella Soneran HBO-tv-palvelun ohjelmakirjastosta.

Suomessa ja Ruotsissa tehdyn Trends-kyselyn mukaan suomalaisten kolme HBO-suosikkisarjaa ovat Sinkkuelämää, Game of Thrones ja The Sopranos, kun taas ruotsissa Game of Thrones nousi ykköstilalle, jonka jälkeen tulevat The Sopranos ja True Blood – Sinkkuelämää jäi Ruotsissa vasta neljännelle sijalle.

HBO-suosikkisarjat (Suomi)

Terapiassa  4 %
Boardwalk Empire  3 %
Girls  1 %

Sonera tuo tv-asiakkailleen oman HBO-palvelun ensimmäisenä operaattorina Suomessa

Soneran Koti TV -asiakkaat voivat katsoa 19.12. alkaen HBO:n tv-sarjoja erilliseltä HD-kanavalta, sekä ohjelmakirjastosta. Asiakas saa alle kymmenellä eurolla kuukaudessa HBO:n sarjojen uudet jaksot, sarjojen kokonaiset kaudet, ekstramateriaalia ja elokuvia. Sarjojen uudet jaksot tulevat katsottavaksi päivä USA:n ensiesityksen jälkeen suomeksi tekstitettynä.

Tänä talvena HBO-fanien ei tarvitse enää turvautua DVD-bokseihin, sillä suosikkisarjat voi katsella Soneran HBO-tv-palvelun ohjelmakirjastosta. Ohjelmakirjaston täyttäminen on vielä osittain kesken, mutta jo heti alussa materiaalia on yli 1000 tuntia 46:sta eri sarjasta, mm. sarjan Game of Thrones kaudet 1-2, The Sopranos 1-6, True Blood 1-5, Entourage 1-8, Boardwalk Empire 1-3, Langalla 1-5, Big Love 1-5 ja Magic City 1.

Lue lisää: http://uutishuone.sonera.fi/2012/12/18/sonera-tuo-tv-asiakkailleen-oman-hbo-palvelun-ensimmaisena-operaattorina-suomessa/

Sonera Trends
Sonera Trends -kyselyyn vastasi 511 Trends-käyttäjää loka-marraskuussa 2012 ja Ruotsissa toteutettuun vastaavaan Telia Trends -kyselyyn kertyi 1038 vastausta syys-lokakuussa 2012.
Vuonna 2011 käyttöönotettu Sonera Trends on kansainvälinen trenditutkimussovellus. Trends on työkalu jatkuvaan vuorovaikutukseen asiakkaiden kanssa ja samalla tapa tutkia televiestintäalan muuttuvia trendejä. Sonera Trends tuottaa hyödyllisiä ja ajantasaisia trendianalyysejä kyselytutkimusten ja pikagallupien avulla.
Trends-sovelluksen voi ladata Android,- iPhone- ja Symbian-laitteisiin, ja tutkimuksiin voi osallistua myös internetissä. Trends on ilmainen ja vapaasti saatavilla.

Jussi Salminen, johtaja, Sonera, kuluttajalaajakaistaliiketoiminta
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi