Huippunopeat laajakaistayhteydet ja kaapeli-tv valokuidulla AVAIN Asumisoikeus Oy:n asuntoihin

Sonera ja AVAIN Asumisoikeus ovat sopineet yli 4000 asunnon varustamisesta laajakaistalla ja yli 3000 asunnon varustamisesta kaapeli-tv-palvelulla. Soneran valokuituverkkoon liitettävät AVAIN-asumisoikeusasunnot sijaitsevat yli kymmenessä kaupungissa Suomessa, mm. Espoossa, Helsingissä, Jyväskylässä, Keravalla, Lahdessa ja Vantaalla.

AVAIN asumisoikeus Oy on yksi maamme suurimmista asumisoikeusasuntoja tarjoavista yrityksistä. Sen omistuksessa on noin 5450 asuntoa 28 paikkakunnalla Suomessa. Asuntokanta kasvaa koko ajan. Yhtiö rakennuttaa noin 300 asumisoikeusasuntoa vuodessa.

Kiinteistösopimuskohteissa asuntoihin tulee 2 Mbit/s perusnopeus, mikä sisältyy huoneistojen käyttövastikkeeseen. Asukkaat voivat lisäksi itse tilata normaalia edullisemmin käyttöönsä lisänopeuksia valitsemallaan nopeusluokalla. Kaapeli-tv-palvelussa sopimukseen sisältyvät peruskanavat. Maksukanavat asiakkaat voivat valita lisäpalveluna. Valtaosa liittymistä toteutetaan kiinteistöihin rakennettavalla valokuituyhteydellä, mikä mahdollistaa aina 100 Mbit/s nopeuden asuntoon saakka. Palveluiden käyttöönotto on jo aloitettu ja suurin osa toteutetaan vuoden 2011 aikana. Sonera on rakentanut suurimmissa kaupungeissa valokuituverkkoaan jo yli 400 000 kotitalouden saataville.

”Laajakaista- ja kaapeli-tv-yhteydet ovat tärkeä osa asumismukavuutta, joten halusimme varmistaa asukkaillemme nopeat ja laadukkaat yhteydet helposti ja edullisesti,” sanoo toimitusjohtaja Maarit Toveri  AVAIN Asumisoikeus Oy:stä. ”Ratkaisulla parannamme asuntojen varustelutasoa ja arvostamme myös yhdellä kertaa tapahtuvaa kestävää ratkaisua.”

”Valokuitupohjaisilla kiinteistöjen laajakaistaratkaisuilla on markkinoilla kasvava kysyntä, mikä johtuu erinomaisesta kapasiteetista ja hyvästä toimintavarmuudesta, kun jatkossa tarjotaan yhä monipuolisempia laajakaista- ja tv-palveluja kuluttajille. Vuokraan kuuluvat laajakaistayhteydet ovat nousseet kasvavaksi trendiksi taloyhtiöissä”, sanoo myyntijohtaja Esko Korkalo Soneran laajakaistaliiketoiminnasta.

Sonera on Suomessa laajakaistan markkinajohtaja, jolla on 476 000 kiinteän laajakaistan asiakasta, joista jo neljännes on verkossa valokuituyhteydellä. Sonera investoi viime vuonna kiinteisiin ja matkaviestinverkkoihin noin 200 miljoonaa euroa ja jatkaa tänä vuonna samalla tavoin investointejaan suomalaiseen tietoyhteiskuntaan.

Lisätietoja lehdistölle antavat:

Toimitusjohtaja Maarit Toveri, AVAIN Asumisoikeus Oy,

sähköposti maarit.toveri@avainasumisoikeus.fi,

puh. +358 500 103 888 ja

asiakkuusvastaava Kirsi Airikka, AVAIN Asumisoikeus Oy,

sähköposti kirsi.airikka@avainasumisoikeus.fi,

puh. +358 40 567 3176

myyntijohtaja Esko Korkalo, Sonera

e-mail: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Lehdistöpalvelu 02040 60235

Sonera tarjoaa tietoliikenne- ja viestintäpalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2010  lopussa 4,3 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 600 henkilöä, ja yhtiö toimii yli 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi