Invalidiliiton Asumispalvelut Oy:n asiakkaille parempaa palvelua mobiiliohjausjärjestelmän avulla

Invalidiliiton Asumispalvelut Oy:n työntekijät voivat jatkossa keskittyä enemmän koulutuksensa mukaiseen asiakkaansa kohtaamiseen ja avustamiseen, kun yhtiön uusi mobiili toiminnanohjausjärjestelmä saadaan käyttöön. Ratkaisun ansiosta yhtiö voi jatkossa taata asiakkaillensa entistä turvallisempaa ja laadukkaampaa palvelua, kun henkilökunnan toimistorutiinit vähenevät. Samalla päivittäisen liikkumisen määrä optimoituu ja asiakkaat saavat tilaamansa palvelun nopeammin. Järkevämpi ajankäyttö tukee myös hoitajien ja avustajien mielekkäämpää työtä.

Ratkaisu muodostuu pääosin asiakaspalvelujärjestelmästä ja sen yhdistämisestä toiminnanohjausjärjestelmään, joka on asiakkaiden luona liikkuvien hoitajien ja avustajien käytettävissä älykkäillä mobiililaitteilla. Ratkaisu on syntynyt osana Invalidiliiton Asumispalvelut Oy:n käynnistämää kehittämisprojektia yhdessä TeliaSoneran kanssa. Projektin yhteistyösopimus allekirjoitettiin elokuun lopussa ja tulosten on määrä valmistua vuoden 2014 loppuun mennessä. Invalidiliiton Asumispalveluiden ja TeliaSoneran lisäksi projektin kolmantena osapuolena on ohjelmistopalveluyritys Solteq.

Kehittämisprojektissa käynnistettävillä uudistuksilla Invalidiliiton Asumispalvelut voi jatkossa taata asiakkaillensa entistä turvallisempaa ja laadukkaampaa palvelua. Toimintaa kehittämällä ja järjestelmiä parantamalla autetaan myös työntekijöiden arjen työtä ja saadaan aidosti tietoa siitä miten toimintaa voidaan jatkuvasti parantaa.

– Projektin tavoitteena on kehittää ja parantaa Invalidiliiton Asumispalveluiden nykyistä toimintaa sekä mahdollistaa uusia palvelumuotoja. Tärkeitä tavoitteita ovat niin ikään toiminnan läpinäkyvyys sekä raportoinnin parantaminen, kertoo toimitusjohtaja Risto Hämäläinen Invalidiliiton Asumispalvelut Oy:sta.

Uudet tiedonvälityksen ja vuorovaikutuksen tavat sekä teknologiaa hyödyntävät uudet palveluprosessit nähdään Sonerassa yhtenä hyvinvointipalvelujen ylläpitämisen avainkysymyksistä.

- Yhteiskuntamme keskeisimpiä haasteita nyt ja tulevaisuudessa on se, kuinka hoivapalveluiden resurssit saadaan riittämään. Tässä tilanteessa meillä ei ole varaa jättää teknologian suomia mahdollisuuksia hyödyntämättä. Uskomme, että aidoista asiakastarpeista lähtevät ennakkoluulottomat terveydenhuollon ja erilaisten tukipalveluiden ICT-ratkaisut hyödyttävät suhteellisesti eniten juuri heikoimmassa asemassa olevia, joiden elämän laatu riippuu näistä tukipalveluista, sanoo Soneran Yritysmyynnistä vastaava johtaja Petri Niittymäki.

Lisätietoja: johtaja Petri Niittymäki, Sonera, Business Services Finland puh. 040 302 3000, email: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi

Avainsanat: