iPhone kärjessä, Lumiat kannoilla Soneran myydyimmissä puhelimissa

Applen iPhone 5 nousi kärkeen, mutta Nokia valtasi peräti neljä seuraavaa sijaa Lumia-puhelimillaan Soneran myydyimpien matkapuhelinten listalla maaliskuussa. Lumia 620-uutuus nousi suoraan kolmanneksi, ja saatavuuden vaihtelusta kärsinyt Lumia 920 sijoittui toiseksi. Samsungin uutta huippumallia Galaxy S4:ää odotellessa listalle nousi tasaisesti myyneen Galaxy Xcoverin seuraajamalli.

Sonera Tukun myydyimmät puhelimet maaliskuussa 2013 (suluissa sijoitus edelliskuussa).

1.   (2.)    Apple iPhone 5

2.   (5.)    Nokia Lumia 920

3.   ( - )    Nokia Lumia 620

4.   (1.)    Nokia Lumia 800

5.   (3.)    Nokia Lumia 820

6.   ( - )    Samsung Galaxy Xcover 2

7.    (4.)   Nokia C2-01

8. (7.)   Samsung Galaxy Gio

9.   (6.)   Apple iPhone 4S

10. ( - )   Samsung Galaxy S3 Mini

”4G-puhelimet nousivat myyntitilaston kärkeen, ja melko muuttumattoman alkuvuoden jälkeen myös pari uutuusmallia nousi odotetusti listalle, Nokia Lumia 620 etunenässä. Kokonaisuutena maaliskuu näytti laajentuneen Lumia-sarjan vetovoiman Suomessa, vaikka toki iPhone veikin ykkössijan myyntilistalla”, Soneran myyntijohtaja Petri Lahtinen sanoo.

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi