Kärki piti pintansa Soneran myydyimmissä puhelimissa

Applen iPhone 5 ja Nokian Lumiat kärkeen Soneran myyntilistalla.

Apple iPhone 5 ja Nokian Lumia-uutuudet pitivät pintansa Soneran matkapuhelin-myynnissä huhtikuussa. iPhone 5 jatkaa listan kärjessä, ja kokonaisuutena myydyimpien mallien valikoima muuttui vain vähän. Tilaston perusteella Suomalaiset panostavat edelleen uusinta tekniikkaa edustaviin 4G-puhelimiin, joskin myös edullisilla peruspuhelimilla on oma asiakaskuntansa.

Sonera Tukun myydyimmät puhelimet huhtikuussa (suluissa sijoitus edelliskuussa)

1. (1.)       Apple iPhone 5
2. (2.)       Nokia Lumia 920
3. (3.)       Nokia Lumia 620
4. (5.)       Nokia Lumia 820
5. (7.)       Nokia C2-01
6. (6.)       Samsung Galaxy Xcover 2
7. (9.)       Apple iPhone 4S
8. (4.)       Nokia Lumia 800
9. (8.)       Samsung Galaxy Gio
10. ( - )     Nokia 113

“Huhtikuun matkapuhelinmyynti sujui kevätsesongin käynnistymistä odotellessa ilman suurempaa dramatiikkaa, sillä kärkipuhelimet pitivät paikkansa ja muutokset olivat kaiken kaikkiaan pieniä. Kuukauden uutuuspuhelin Samsung Galaxy S4 ei noussut kovasta kiinnostuksesta huolimatta myydyimpien puhelinten listalle, sillä laitteen toimitusmäärät olivat vielä rajalliset”, sanoo Soneran myyntijohtaja Petri Lahtinen.

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi