Kuluttajien valinta: Sonera on jälleen Suomen luotetuin matkapuhelin- ja internet-operaattori

Sonera on valittu Reader’s Digestin (Suomessa Valitut Palat) Luotetuin Merkki -tutkimuksessa jo kahdeksannen kerran Suomen luotetuimmaksi matkapuhelinoperaattoriksi. Sonera valittiin samassa tutkimuksessa myös toistamiseen luotetuimmaksi internetoperaattoriksi.

Matkapuhelinoperaattori -kategoriassa Sonera sai Suomessa 32 % maininnoista ja internetoperaattori -kategoriassa 35 % maininnoista. Kymmenettä kertaa toteutettu tutkimus on yksi suurimmista Euroopassa tehtävistä kuluttajatutkimuksista. Mukana oli 16 maata ja vastaajia yhteensä 32 163. Suomessa kyselyyn vastasi 1 338 Valitut Palat -lehden tilaajaa. Tutkimus selvitti avoimella kysymyksellä, mitkä ovat kyselyyn vastanneiden mielestä luotetuimmat tuotemerkit 38 eri tuoteryhmässä. Tutkimukseen vastanneet ovat ensin nimenneet omasta mielestään luotetuimman tuotemerkin, jonka jälkeen he arvioivat sen neljää eri ominaisuutta asteikolla 1-5. Arvioitavat ominaisuudet olivat: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva ja kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen. Lisäksi tutkimuksessa kysyttiin onko vastaaja valitsemansa merkin asiakas ja voisiko hän suositella merkkiä muille. ”Olemme viimeisen kahden vuoden aikana panostaneet voimakkaasti asiakaspalvelun sekä verkkojemme ja toimintaprosessiemme laadun kehittämiseen hyödyntämällä laatupoikkeamat esiintuovaa Lean Six Sigma menetelmää. Omien mittaustemme mukaan toimintamme laatu on selkeästi parantunut ja olemme erittäin tyytyväisiä, että asiakkaamme ovat samaa mieltä,” TeliaSonera Finland Oyj:n toimitusjohtaja Juha-Pekka Weckström sanoo. Lisätietoja: Sonera, viestintäjohtaja Ahti Martikainen puh. 040 3024500 Lisätietoja tutkimuksesta www.rdtrustedbrands.com/trusted-brands/

Avainsanat: