Lokakuun puhelinmyynti sujui iPhonen tahdittamana

Uusi iPhone 6s nousi heti kärkeen Soneran myydyimpien puhelinten listalla. iPhone 6s Plus ja edelliset iPhone-mallit 6 ja 5s täydensivät Applelle vahvaa kuukautta. Sonera aloittaa Applen älykello Apple Watchin myynnin lähipäivinä.

Applen uusin iPhone-malli nousi odotetusti selväksi ykkökseksi Soneran lokakuun myydyimpien puhelinten listalla. Toinen uutuus iPhone 6s Plus kiipesi listalle kuudenneksi, ja kahden edellisen sukupolven iPhone-mallien hyvänä jatkunut myynti teki lokakuusta toistaiseksi vuoden vahvimman Apple-kuukauden.

Microsoft Lumia 640 nappasi hopeasijan tasaisen yritysmyynnin tukemana. Samsung Galaxy J5 ja A3 pysyivät kärkikahinoissa laitekampanjoiden siivittämänä.

”Joulumarkkinoiden asetelmat näyttävät mielenkiintoiselta, kun iPhone-mallisto näyttää myyvän leveällä rintamalla, Samsungilla on keskihintaisia suosikkeja ja Lumiat vetävät edelleen hyvin yritysmarkkinalla. Sony on noussut suosituksi verkkokaupassamme, ja Soneran myydyimpien merkkien takana Huawei, musiikkipuhelin Marshall ja LG hakevat vahvempaa jalansijaa”, sanoo Soneran laiteliiketoiminnasta vastaava Markku Saranpää.

Soneran myydyimmät puhelimet lokakuussa (suluissa sijoitus syyskuussa)

1. ( - )    Apple iPhone 6s
  2. (3.)    Microsoft Lumia 640
  3. (2.)    Samsung Galaxy J5
  4. (8.)    Samsung Galaxy A3
  5. (1.)    Apple iPhone 6
  6. ( - )    Apple iPhone 6s Plus
  7. (10.) Apple iPhone 5s
  8. (4.)    Sony Xperia M4 Aqua
  9. (6.)    Samsung Galaxy Xcover 3
  10. ( - )    Sony Xperia Z5 Compact

Sonera aloittaa Apple Watchin myynnin marraskuussa

Sonera aloittaa Apple Watchin myynnin lähipäivinä verkkokaupassa osoitteessa sonera.fi sekä valikoiduissa Sonera Kaupoissa. Soneran laajaa iPhone- ja iPad-valikoimaa täydentävä uusi älykello tuo mielenkiintoisen lisän jouluna vilkastuvaan älylaite- ja lisätarvikekauppaan. Soneran lisätarvikkeiden valikoima löytyy osoitteesta www.sonera.fi/tarvikkeet.

Lisätietoja medialle:

Markku Saranpää, Soneran laiteliiketoiminta