MTV MEDIAn tarjooma pulskistaa Soneran tuhtia Koti TV:tä

Soneran laajakaistatelevisiopalvelu, Sonera Koti TV, pulskistuu entisestään joulukuun alussa, kun tarjontaan liitetään  Englannin Valioliigan 350 ottelua teräväpiirtokuvana ja Katsomo.fin ilmainen tarjoomaa. Urheilun ystäville Soneran Koti TV on ylivoimainen vaihtoehto, sillä se tarjoaa jo yli 1300 urheilun live-lähetystä vuodessa.

Soneran Koti TV:n palvelu tuo käyttäjilleen jo yli 100 maksutelevisiokanavaa. Kanavista 26 on urheilukanavia ja näistä 13 on sellaisia, joita voi katsoa Suomessa vain Soneran Koti TV:n interaktiivisen  palvelun kautta. Urheilun ystävillä on aikaisemmin ollut mahdollisuus valita, minkä ottelun he ovat katsoneet jalkapallon Veikkausliigasta tai jääkiekon SM-liigasta. Jatkossa sama valinnan mahdollisuus koskee myös kansainvälistä huippujalkapalloa, kun Soneran ja MTV MEDIAn allekirjoittama sopimus tuo myös Englannin Valioliigan eli Premier Leaguen ottelut Soneran Koti TV:n asiakkaiden saataville. Sonera Koti TV lähettää Valioliigan 350 vuosittaista ottelua ja kaikki teräväpiirtona. Katsoja voi valita, minkä samanaikaisen ottelun hän valitsee, vaikka otteluita voi tulla viisikin yhtä aikaa.

Soneran televisiopalveluista vastaava johtaja Jussi Salminen on tyytyväinen uudesta yhteistyösopimuksesta MTV MEDIAn kanssa. ”Laajakaistatelevision ainutlaatuinen ominaisuus on valinnanvapauden antaminen katsojalle. MTV MEDIA:lla on ainoana  yhtiönä oikeudet Suomessa kaikkiin Englannin Valioliigan otteluihin ja vain laajakaistatekniikka  mahdollistaa katsojille valinnanvapauden katsoa juuri haluamansa ottelun selostettuna ja huippulaadulla lähetettynä eli teräväpiirtokuvana. Samoin Katsomo.fin liittäminen osaksi Koti TV:tä tukee tätä samaa periaatetta. Me rakennamme ylivoimaisen tarjooman laajakaistatelevisoon ja katsoja päättää mitä ja milloin katsoo”, Salminen sanoo.

MTV MEDIAn internet- ja kuluttajaliiketoiminnan johtaja Jorma Härkönen kertoo yhtiön kasvattaneen urheilutarjontaansa viime aikoina merkittävästi ja Soneran laajakaistapalvelun tarjoavan urheilulähetyksille houkuttelevan jakelutavan. "Englannin Valioliiga on yksi merkittävimmistä urheilutuotteistamme ja sen tarjoaminen laajakaistan kautta teräväpiirtona antaa katsojille aivan uudenlaisen elämyksen huippujalkapallosta. Tulevaisuuden osalta nimenomaan laajakaista jakelutienä tulee tarjoamaan mielenkiintoisia kehitysnäkymiä yhä kasvavalle urheilusisällöllemme, " Härkönen kaavailee.

Jan Walden Soneran Koti TV:n kehittäjäksi

Tällä hetkellä Veikkausliigan toimitusjohtajana toimiva Jan Walden siirtyy joulukuun alusta Soneran palvelukseen kehittämään Koti TV:n urheilusisältöjä. ”Olen erittäin innostunut tästä mahdollisuudesta. Soneran Koti TV on jo tällä hetkellä Suomen kattavin ja monipuolisin televisiopalvelu ja minuun on erityisesti tehnyt vaikutuksen Soneran innostus tuoda jotain aivan uutta suomalaisille televisionkatsojille. Uskon, että pystyn hyödyntämään pitkäaikaista kokemustani urheilun parissa tässä uudessa tehtävässä, Walden sanoo”.

Lisätietoja: Jussi Salminen, johtaja, kuluttajalaajakaistapalvelut, puh. 040 834 5818

Lehdistöpalvelu 02040 60235

Sonera tarjoaa tietoliikenne- ja viestintäpalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2009 lopussa 3,8 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 800 henkilöä, ja yhtiö toimii yli 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi