Nokia Lumia 800 ja iPhone 5 Soneran myydyimmät joulukuussa

Nokia Lumia 800 ja iPhone 5 vaihtoivat paikkaa myyntilistan kärjessä. Nokia Lumia 800 nousi vuoden myydyimmäksi matkapuhelimeksi.

Kärkimallit vaihtoivat paikkaa Sonera Tukun myydyimpien puhelinten listalla Nokia Lumia 800:n noustessa myydyimmäksi puhelimeksi. Applen uusi iPhone sijoittui kakkoseksi ja Nokian uusi Lumia 920 nousi kolmanneksi rajoitetusta saatavuudesta huolimatta. Joulunajan kampanjointi vaikutti tavanomaista enemmän kuukauden listasijoituksiin.

Sonera Tukun myydyimmät puhelimet joulukuussa (suluissa sijoitus marraskuussa)

1. (2.)       Nokia Lumia 800
  2. (1.)       Apple iPhone 5
  3. (4.)       Nokia Lumia 920
  4. (8.)       Samsung Galaxy Gio
  5. (3.)       Apple iPhone 4S
  6. (5.)       Samsung Galaxy Xcover
  7. (9.)       Samsung Galaxy SIII
  8. (7.)       Nokia Lumia 900
  9. ( - )      Samsung Galaxy SIII Mini
  10. ( - )      Nokia 113

”Joulusesonki sujui odotetun vauhdikkaasti, ja pukinkontista löytyi tänä vuonna monta älypuhelinpakettia. Uutuusmallien lisäksi joulukuussa myytiin paljon päättyneen vuoden hittilaitteita osana tarjouspaketteja”, sanoo Soneran myyntijohtaja Petri Lahtinen.

Nokia Lumia 800 vuoden myydyin puhelin

Vuoden 2012 myydyimmät puhelinmallit

1. Nokia Lumia 800
  2. Apple iPhone 4S
  3. Samsung Galaxy XCover
  4. Samsung Galaxy Gio
  5. Apple iPhone 5

”Vuoden myydyimmissä puhelimissa Nokia Lumia 800 ja iPhone 4S nousivat kärkeen varsin tasaisella myynnillä koko vuoden aikana. Samsung vahvisti selvästi asemiaan Suomen markkinalla useamman mallin tasaisella myynnillä. Kaiken kaikkiaan päättyneen vuoden hyvä älypuhelinmyynti ennakoi mielenkiintoista matkapuhelinvuotta 2013, kun uutuusmallit ja yleistyvät 4G-puhelimet tuovat lisää mielenkiintoisia vaihtoehtoja sekä kuluttajille että yrityskäyttäjille”, arvioi Lahtinen.

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi

Avainsanat: