Puhuminen ja tekstiviestit halpenevat Euroopassa

Soneran asiakkaiden puheluiden ja tekstiviestien hinnat laskevat Euroopassa. Netin käyttö puhelimella ja tabletilla on turvallista ja kustannukset ennakoitavissa maksukaton ansiosta.

Soneran asiakkaiden on jatkossa entistä edullisempaa puhua ja tekstata matkapuhelimella Euroopassa. Uusi hinta puheluille Suomeen, oleskelumaahan tai muihin Euroopan maihin on 0,30 €/min. Puhelun vastaanotto maksaa 0,09 €/min ja tekstiviestin lähetys 0,10 €/kpl. Hinnoittelu koskee koko Eurooppaa ja Venäjää, hintaryhmän uusimpana tulokkaana Kroatia. Soneran uudet verkkovierailuhinnat astuvat voimaan 1.7.2013.

Sonera on tuonut pitkäjänteisesti edullisempia verkkovierailuhintoja asiakkaittensa hyödynnettäväksi. Sonera Sopiva –liittymässä paketteihin kuuluu ensimmäistä kertaa Suomessa myös ulkomaanliikennettä: netinkäyttö sekä puhelut ja viestit pohjolassa ja Baltiassa toimivat ilman lisämaksuja kuten Suomessa.

Soneran Netti ulkomailla –hinnoittelumalli tarjoaa edullisen ja turvallisen tavan käyttää nettipalveluita kännykällä, tabletilla tai läppärillä ulkomailla. Hinnoittelu on käytössä pohjolassa ja Baltiassa (asiakkaille joilla ei vielä ole Sopiva-liittymää), laajasti muualla Euroopassa ja Venäjällä sekä suosituissa matkailumaissa Turkissa ja Thaimaassa. Euroopassa hinnoittelu on jo pitkään merkinnyt asiakkaille EU-sääntelyä edullisempaa hintatasoa.

Hinnoittelu vastaa älypuhelinten ja tablettien myötä muuttuneisiin käyttötottumuksiin kohtuullisella hintatasolla ja turvaa tuovalla kulukontrollilla. Netin käytölle on asiakkaan nettipalvelusta riippuen 4-14 euron suuruinen päiväkohtainen maksukatto, jota suuremmaksi lasku ei asiakkaan tietämättä voi kasvaa.

Ulkomaan hinnoittelu yksinkertaisemmaksi

Hintamuutosten lisäksi Soneran verkkovierailuhinnoittelu muuttuu aikaisempaa yksinkertaisemmaksi. Hinnat yhtenäistyvät siten, että jatkossa hintaryhmiä on kuuden sijaan vain neljä: pohjola ja Baltia, Eurooppa ja Venäjä, Thaimaa ja Turkki sekä muu maailma.

”Matkailijat odottavat hinnoittelulta ennustettavuutta ja turvallisuutta. Olemme sen vuoksi muuttaneet hinnoittelua koko ajan yksinkertaisemmaksi, ja nyt yhdistimme suuren määrän varsin eksoottisiakin ulkomaankohteita samaan hintaryhmään”, kertoo kaupallinen johtaja Pasi Mehtonen Sonerasta.

Matkapuhelimen käyttö ulkomailla: www.sonera.fi/matkalla

Hinnoittelumuutoksista tarkemmin osoitteessa http://www.sonera.fi/ajankohtaista/matkapuhelin+ulkomailla

Pasi Mehtonen, kaupallinen johtaja, Sonera

sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi