• Sonera/

Pukinkontista paljastuu huomenna älypuhelimia, pieniä keittiökoneita ja tabletteja

Sonera Trends -kyselyyn vastanneista noin 40 prosenttia aikoo antaa tänä vuonna joululahjaksi elektroniikkaa. Heistä noin 32 prosenttia antaa tänä jouluna lahjaksi älypuhelimen, noin 25 prosenttia keittiökoneen ja noin 23 prosenttia tabletin.

Sonera Trends -kyselyyn vastanneista noin 40 prosenttia aikoo antaa tänä vuonna joululahjaksi elektroniikkaa. Näiden vastaajien mukaan joululahjoiksi on ostettu eniten älypuhelimia (noin 32%), pieniä keittiökoneita (noin 25%) ja tabletteja (noin 23%). Jonkin verran aiotaan myös antaa kannettavia tietokoneita (noin 11%) ja kameroita (noin 8%).

Kyselyyn vastanneista 68 prosenttia toivoo joululahjaksi elektroniikkaa. Näiden vastaajien mukaan pukinkonttiin toivotaan tänä vuonna eniten tabletteja (noin 40%), älypuhelimia (24%) ja kannettavia tietokoneita (19%). Monet toivovat myös televisiota (noin 17%), mutta vain harvat pieniä keittiökoneita (noin 9%).

Suomalaiset antavat käytännöllisiä lahjoja, vaikka niitä ei toivottaisikaan

Kyselyn vastauksista tulee ilmi, että suomalaiset ostavat läheisilleen käytännöllisiä lahjoja, vaikka niitä ei varsinaisesti toivottaisikaan. Esimerkiksi pieniä kodinkoneita toivoo vain harva, noin yhdeksän prosenttia, mutta niitä suunnittelee antavansa lahjaksi noin 25 prosenttia.

Joulun ylivoimainen lahjasuosikki on tänä vuonna tabletti, jota toivoo 40 prosenttia vastaajista.

Parhaat joululahjat 2013 Trends -kysely toteutettiin 28. marraskuuta – 20. joulukuuta. Kyselyyn vastasi 400 ihmistä.

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi