SATO ulkoistaa ICT-ympäristönsä Soneralle

Sato Oyj ja TeliaSonera Finland Oyj ovat solmineet kolmen vuoden IT- ja viestintäpalveluiden ulkoistussopimuksen. Ulkoistussopimuksen kokonaisarvo on yli miljoona euroa. Yhteistyö kattaa palvelinympäristön, loppukäyttäjätuen, tietoliikenteen ja puheviestintäpalvelut. Sopimus antaa Satolle entistä paremmat mahdollisuudet keskittyä ydintoimintaansa, asuntosijoitukseen ja tähän liittyvien sähköisten asiakaspalveluratkaisuiden kehittämiseen.

Saton strategisena tavoitteena on ulkoistuksen kautta luoda puitteet markkinoiden parhaiden asiakaspalveluratkaisuiden kehittämiselle sekä oman henkilöstön tuottavuuden kasvulle korkean käytettävyyden loppukäyttäjäpalveluiden avulla. ”Haimme kokonaisratkaisua IT-infrastruktuurin palveluprosessien ylläpitoon ja kehitykseen sekä ennen kaikkea loppukäyttäjälle näkyvään vastuulliseen tukipalveluun. Operatiivisina tavoitteinamme on parantaa palveluiden laatua, varmistaa toiminnan jatkuvuus ja skaalatuminen sekä alentaa kokonaisuuden TCO –kokonaiskustannusta. Tarkan evaluointiprosessin lopputuloksena valitsimme toimittajan, joka pystyi vastaamaan mahdollisimman laajasta kokonaisuudesta,” toteaa Saton talousjohtaja Esa Neuvonen. ”Sopimuksen myötä Satosta muodostuu TeliaSoneralle entistäkin tärkeämpi strateginen asiakkuus, joka on osoittanut luottamuksensa kykyymme toimittaa erittäin vaativia kokonaisratkaisuita. Meille on keskeistä varmistaa Saton liiketoimintaa tukevien ratkaisuiden korkea käytettävyys ja loppukäyttäjien kokeman palvelun korkea asiakastyytyväisyys,” kertoo Soneran Yritysmyynnistä vastaava johtaja Petri Niittymäki. ”Sato on ottanut perinteiseksi koetun asuntosijoitusliiketoiminta-alan edustajana tärkeän askeleen kohti uutta sähköistä asiakaspalvelua varmistamalla sen pohjana olevan infrastruktuurin jatkuvan kehityksen. Tällaiset päätökset luovat pitkällä tähtäimellä Saton kaltaisille edelläkävijäyrityksille huomattavan kilpailuedun toimialallaan”, tiivistää projektissa Saton asiantuntijana toimineen Alekstra Oy:n toimitusjohtaja Toni Toikka. Lisätietoja: Esa Neuvonen, talousjohtaja, Sato Oyj Puh. 040 5001003 Sähköposti: etunimi.sukunimi@sato.fi Toni Toikka, CEO, Alekstra Corporation Puh. 045 111 2222 Sähköposti: etunimi.sukunimi@alekstra.com Petri Niittymäki, johtaja, TeliaSonera Finland, Yritysmyynti, 040 3023000 Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com