Sonera avaa kymmenen elokuva- ja lastenkanavan ohjelmakirjastot kahdeksi viikonlopuksi vapaaseen katseluun

Sonera tarjoaa Sonera Viihde -asiakkailleen mahdollisuuden tutustua kymmenen maksukanavan ohjelmakirjastoon veloituksetta kahtena viikonloppuna marraskuun lopussa ja joulukuussa. Avoimiin viikonloppuihin valitut ohjelmakirjastot sisältävät satoja elokuvia ja lastenohjelmia.

Sonera Viihde -palvelun maksukanavia tilanneille asiakkaille itse maksukanavan katsominen lähetysaikaan ei ole enää välttämättä pääsyy ostaa maksukanavapaketteja. Yhä enemmän asiakkaita kiinnostavat kyseisten kanavien ohjelmakirjastot, joihin on valmiiksi tallennettu parhaat elokuvat, kuluneen viikon ohjelmat tai vaikka kokonaiset sarjojen tuotantokaudet katsottaviksi silloin kun itse haluaa.

”Soneran ohjelmakirjastojen valmiiksi tallennetun sisällön määrä on ylivoimaisesti maan laajin. Meillä on saatavilla niin HBO-, Viasat-, C More-, Disney- kuin MTV-sisällötkin ja paljon muuta. Tavoitteenamme on kerätä kaikki kiinnostavimmat tv- ja videosisällöt yhteen paikkaan. Näin asiakkaan ei tarvitse hankkia katseluoikeuksia useaan pieneen ja käytettävyydeltään hyvin erilaiseen tv-palveluun”, sanoo Soneran kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja Jussi Salminen.

Tänä vuonna Sonera Viihteen ohjelmakirjastoista on tehty yli viisi miljoonaa ohjelmakäynnistystä. Niiden suosio kasvaa nopeasti. Kuukaudessa käynnistyksiä on kertynyt keskimäärin noin 500 000 kun viime vuonna vastaava luku oli puolta pienempi eli noin 250 000.

Ohjelmakirjastot auki viikonloppuina 22.-24.11. ja 13.-15.12.

Sonera Viihteen asiakkailla on mahdollisuus tutustua kymmeneen erilaiseen ohjelmakirjastoon kahtena viikonloppuna marraskuussa ja joulukuussa. Avoinna olevat ohjelmakirjastot ovat Cartoon Network, Disney Channel, Disney Junior, Disney XD, MTV Juniori, Nick Jr, Showtime, Silver, Star!, ja Viasat Film.

Ensimmäinen ohjelmakirjastojen avausviikonloppu alkaa torstaina 21. marraskuuta kello 14 ja päättyy maanantaiaamuna 25. marraskuussa kello 8. Toinen viikonloppu alkaa torstaina 12. joulukuuta kello 14 ja päättyy maanantaiaamuna 16. joulukuuta kello 8.

Avattavat ohjelmakirjastot ovat Soneran suosituimpia ja sisältävät monipuolisen kattauksen elokuvia, tv-sarjoja sekä lastenohjelmia. Elokuvien ystävien kannattaa tutustua Showtime-, Silver-, Star!- ja Viasat Film -ohjelmakirjastoihin. Suosittuja sarjoja löytyy muun muassa Showtime-ohjelmakirjastosta ja lapsille viihdettä Disney-, MTV Juniori , Nick Junior ja Cartoon Network -ohjelmakirjastoista.

Cartoon Network on lisäksi avoinna marraskuun bonuskanavana kaikille Sonera Viihde -asiakkaille. Viasat Filmiä lukuun ottamatta kaikissa avoinna olevissa kanavissa on ns. ajansiirtotoiminto, mikä tarkoittaa sitä, että näiden kanavien kaikki ohjelmat ovat katsottavissa ohjelmakirjastosta seitsemän päivää ohjelman lähettämisen jälkeen. Kaiken kaikkiaan Soneran valikoimissa on jo 32 maksukanavaa, jotka tallentuvat automaattisesti viikon ajaksi.

Katsotuimmat ohjelmakirjastot 10.11.2013 (Sonera Viihde, maksulliset kirjastot)

1. MTV Juniori (avataan)
  2. C More Play
  3. Cartoon Network (avataan, myös marraskuun bonuskanava)
  4. Disney Channel (avataan)
  5. MTV Sport 1 HD
  6. HBO
  7. Disney XD (avataan)
  8. Viasat Film (avataan)
  9. MTV MAX HD
  10. MTV Sport 2 HD

Lapsiperheet käyttävät Soneran ohjelmakirjastoja erityisen aktiivisesti. Marraskuun 2013 alussa suosituimpien ohjelmakirjastojen valikoimiin kuuluu niin lastensisältöjä, elokuvia ja sarjoja kuin urheiluakin.

Jussi Salminen, johtaja, Sonera, kuluttajaliiketoiminta
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi