Sonera etsii ideoita, joilla parannetaan asiakaskokemusta

Sonera Idea11 on järjestyksessään toinen ideakilpailu. Huippusuosittu Idea10 keräsi yli 700 ideaa, jotka saivat lähes 60 000 äänestäjää ja fanittajaa. Ensimmäinen ideakilpailu painottui netti-innovaatioihin, nyt painotetaan asiakaskokemusta.

Käynnistyvän Sonera Idea11 -kilpailun tavoitteena on löytää ideoita, joiden avulla parannetaan Soneran tarjoamaa asiakaskokemusta. Kilpailun palkinnot ovat 15 000, 5 000 ja 2 500 euroa puhtaana käteen. Lisäksi yleisöäänestyksen voittaja saa 1 000 euroa.

Haettava idea voi olla mitä tahansa. Sonera toivoo osallistujien ideoivan hyvin käytännönläheisiä asioita. Esimerkiksi miten palvelun tai tuotteen käyttöönotto voisi olla helpompi, miten toimitus, laskutus ja maksaminen sujuisi entistä sulavammin tai miten Sonera voisi kertoa palveluistaan paremmin. Osallistuja voi kehittää myös aivan uuden palveluidean.

Ideat voivat liittyä Soneran puhelin-, internet-, tv-, yritys-, myymäläpalveluihin tai mihin tahansa muuhun palveluun tai asiakaskohtaamiseen Soneran kanssa; yksittäisen ihmisen henkilökohtaiseen palveluun, kokonaispalveluun tai jollekin erityisryhmälle suunnattuun palveluun.

Sonera Idea11 -kilpailu on avoin kaikille. Siihen voivat osallistua yksittäiset henkilöt, ryhmät, järjestöt, oppilaitokset, yhteisöt ja yritykset. Kilpailuun eivät kuitenkaan voi osallistua TeliaSoneran työntekijät.

Ideoiden jättöaika päättyy 14.11.2011. Tuomaristo valitsee parhaat ideat yleisöäänestykseen, joka alkaa 9.1.2012. Voittajat palkitaan 2.2.2012 järjestettävässä palkintogaalassa.

Toimitusjohtaja Juha-Pekka Weckströmin mukaan Sonera halusi viime vuoden ideakilpailun huikean suosion rohkaisemana toteuttaa ideakilpailu toisen kerran. Nyt fokusta on käännetty asiakaskohtaamisen parantamisen ideointiin, sillä se tukee palvelustrategiaa, jossa Sonerasta rakennetaan maailmanluokan palveluyritys.

Lisätietoja: Tatu Tuominen viestintäjohtaja, Sonera 040 302 4020, sähköposti etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2010  lopussa 4,3 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 600 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi

Avainsanat: