Sonera ja Tieto yhdistävät voimansa ICT-palveluissa

Sonera ja Tieto aloittavat yhteistyön tuodakseen asiakkailleen entistä parempia ICT-palveluita. Samalla ne vastaavat maailmalta tulevaan entistä kovempaan kilpailuun ja kyberturvallisuuden tuomiin haasteisiin. Jatkossa yritykset tarjoavat asiakkailleen kokonaisratkaisuja, joissa yhdistyvät Tiedon palveluintegraattoriosaaminen Soneran tietoliikenneosaamiseen. Asiakkaille ratkaisut tuovat kustannustehokkuutta, parantavat kilpailukykyä ja tukevat liiketoimintaa.

Sonera ja Tieto yhtenäistävät palvelutarjoamaansa vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita ja ICT-markkinoilla tapahtuvaa muutosta. ICT-ympäristöt ovat monimutkaistuneet ja niiden hallinta on entistä vaativampaa. Yritysten verkkoliikenne on kasvanut sosiaalisen median ja streaming-palveluiden runsaan käytön vuoksi, jonka lisäksi älypuhelimet ja tabletit sovelluksineen luovat uusia tietoturvahaasteita yrityksille. Soneran ja Tiedon yhteistyö kohdistuu erityisesti suuryritysten viestintä- ja asiakaspalveluratkaisuihin. Erinomaisen pohjan yhteistyölle luovat yhteistyökumppaneiden vahvat IT-infastuktuuripalvelut ja –osaaminen.

”Yritykset ovat myös entistä tietoisempia kyberuhista, joilla on valtava vaikutus liiketoiminnan jatkuvuudelle. Samalla ne tarvitsevat entistä laajempia kokonaisratkaisuja, joissa yritysten omat järjestelmät integroidaan tietoliikenneverkkoihin ja asiakaspalvelu- ja vaihdejärjestelmiin. Sonera ja Tieto pystyvät nyt tarjoamaa yrityksille kilpailukykyä parantavia ratkaisuja yhdeltä luukulta”, sanoo johtaja Markku Järvinen Sonerasta.

Yhteistyön tavoitteena on toteuttaa ratkaisuja, jotka ovat asiakkaalle tietoturvallisia ja yksinkertaisempia suunnitella, toteuttaa ja hallinnoida. ”Tieto ja Sonera ovat alansa huippuasiantuntijoita, joiden palvelut kattavat Pohjoismaat sekä Baltian ja yhteistyösopimusten kautta muun maailman. Vastaamme samalla lisääntyvään kilpailuun mm. Intiasta. Yhdessä toimimalla voimme reagoida nopeammin asiakkaan liiketoiminnan muutoksiin sekä parantaa asiakkaiden liiketoiminnan tuottavuutta”, sanoo Tiedon jatkuvista palveluista vastaava johtaja, Ari Karppinen.

Soneralla ja Tiedolla on jo entuudestaan kokemusta yhteisten, vaativien ICT-projektien toteutuksesta. Onninen valitsi yhtiöt vastaamaan ICT-ratkaisuistaan Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Puolassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Koko Onnisen verkko on jatkossa Soneran ja Tiedon hallinnoima kaikissa sen edustamissa maissa. Osana kokonaisratkaisua Onninen valitsi Microsoft Office 365 –pilvipalvelut työntekijöilleen.

”Onniselle oli tärkeää löytää luotettava kumppani, jonka tarjoamat ratkaisut tehostavat liiketoimintaamme yksinkertaistamalla palvelut. TeliaSonera on kansainvälinen yritys, joka yhdessä Tiedon kanssa pystyy tarjoamaan meille erinomaisesti toimivan kokonaisuuden, joka on myös taloudellisesti kannattava”, kertoo Onninen-konsernin tietohallintojohtaja Terhi Nyyssönen.

Markku Järvinen, johtaja, Sonera
sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi