Sonera jatkaa Yleisradion tietoliikennetoimittajana

Sonera jatkaa Yleisradion toimipisteiden välisen tietoliikenneverkon toimittajana seuraavat kuusi vuotta. Sopimukseen kuuluu myös digitaalisesti toteutettava radiotuotanto, jonka avulla toimittajat siirtävät toimituksellisen sisällön raportointialueelta suoraan toimituksiin Soneran tietoliikenneverkkojen avulla.  Sonera huolehtii tällä hetkellä myös Yleisradion matkaviestinpalveluista.

Soneran ja Yleisradion yhteistyö tietoliikenteen ja puhepalvelujen osalta on jatkunut kymmeniä vuosia, joiden aikana yhtiöt ovat tehneet myös kehitystyötä radio- ja televisiotekniikan lähetystapojen kehittämiseksi.

”Lähetystoiminnassa käytettävä tietoliikenne on siirtymässä yhä enemmän IP-teknologiaan, joka mahdollistaa monipuolisesti erilaiset tiedonsiirtotarpeet aina selostuslinjoista HD-laatuiseen palveluun tuoden samalla kilpailukykyä ja kustannussäästöjäkin. Samalla se asettaa verkolle korkeita laatuvaatimuksia. Uuden äärellä olemme aina voineet luottaa Soneraan”, sanoo Yleisradion tuotantojohtaja Janne Yli-Äyhö.

Sonera on yhdistänyt tietoliikenneverkollaan Yleisradion 40 kotimaan ja 8 ulkomaan toimipistettä ja huolehtii myös alueellisten tapahtumien tietoliikenneyhteyksistä. Jatkossa yhteistyön painopiste on tietoliikennejärjestelmien integroiminen tukemaan sisällön tuotantoa entistä paremmin.

”Olemme iloisia, että hyvä ja hedelmällinen yhteistyömme Yleisradion kanssa jatkuu. Audiosiirto on meille uutta, kasvavaa liiketoimintaa, jolta odotamme paljon”, sanoo Soneran yritysliiketoiminnasta vastaava Petri Niittymäki.

Lisätiedot:

Antti Luoto, myyntijohtaja, Sonera
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Janne Yli-Äyhö, tuotantojohtaja, Yleisradio
Sähköposti: etunimi.sukunimi@yle.fi

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 54000 , communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.