Sonera karsii negatiivista asiakaspalautetta aiheuttavia tekstiviestipalveluita

Sonera karsii kolmansien osapuolien tekstiviestipalveluita negatiivisen asiakaspalautteen perusteella. Tavoitteena on lisätä matkapuhelinmaksamisen luotettavuutta.

Sonera lopettaa tekstiviestipalveluiden tarjoamisen eräisiin ulkoisten palveluntarjoajien palveluihin. Vuoden alusta lähtien on karsittu palveluiden tarjoamista mm. visailuihin ja kyselyihin sekä lahjakortti- ja pikavippipalveluihin. Myös hyväntekeväisyyskampanjoiden ja tekstiviestillä toimivien verkkorahapalveluiden asianmukaisuutta tarkastellaan aikaisempaa tarkemmin ennen palvelun mahdollistamista. Soneran ja Tele Finlandin asiakkaat eivät voi jatkossa käyttää tekstiviestillä näitä karsittavia palveluita.

”Pääsyynä palveluiden karsimiseen on asiakkailta tullut negatiivinen palaute, näihin palveluihin liittyvät reklamaatiot ja operaattoria työllistävä jälkiselvittely luottotappioineen. Matkapuhelin on tulevaisuudessa yhä tärkeämpi väline kätevään ja luotettavaan maksamiseen, ja siksi haluamme asiakkaiden voivan luottaa mobiiliasiointiin ilman yllätyslaskuja tai harmillista jälkiselvittelyä”, sanoo johtaja Juha Koivuniemi Soneran mobiilipalveluista.

Kolmansien osapuolien tekstiviestipalveluissa on kyse erilaisista matkapuhelimella käytettävistä ja matkapuhelinlaskulla maksettavista palveluista, joita varten operaattori tarjoaa yritykselle tekstiviestinumeron ja laskutuspalvelun. Itse palvelusta vastaa sitä tarjoava yritys, ja sopimussuhde palvelun käytöstä syntyy loppuasiakkaan ja palveluntarjoajan välille.

Lisätietoja medialle: Business Manager Pasi Eronen, puh. 040 508 7688

Soneran lehdistöpalvelu: puh. 02040 60235, communications-fi@sonera.com, Soneran internetsivujen uutishuone. Voit seurata meitä myös Twitterissä, @Sonera_uutiset.

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2012 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 000 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 30 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi

Avainsanat: