Sonera Koti TV:n videovuokraamo kasvattaa suosiotaan – nyt tarjolle 3D-elokuvat

Sonera laajentaa Koti TV:nsä videovuokraamon tarjontaa 3D-elokuvilla. Soneran Koti TV -asiakkaista jo 43 prosenttia katsoo vuokravideoita. Tammikuussa jo 12 prosenttia katsotuista elokuvista oli teräpiirtoelokuvia, kun vuosi sitten HD-elokuvien osuus oli vain 1 prosentti.

Sonera tuo uutuutena tarjolle Koti TV -palveluunsa vuokralle nipun 3D-elokuvia. Sonera Koti TV:n asiakkaista jo 43 prosenttia on katsonut videoita palveluun kuuluvasta videovuokraamosta. Videovuokraamon käyttäjät katsoivat tammikuun aikana keskimäärin 2,3 elokuvaa kun vuoden 2011 tammikuun vastaava luku 1,8 elokuvaa. Sekä asiakasmäärä että erilaisten vapaavalintaisten televisiopalveluiden käyttö kasvavat vauhdilla.

”Tavoitteemme on kasvattaa markkinaosuuttamme televisiopalveluissa. Näyttää siltä, että voimakas panostuksemme maan parhaaseen televisiosisältöön alkaa tuottaa tulosta. Asiakkaamme voivat luottaa siihen, että Soneran kautta saa nähtäväkseen laajimman elokuva- ja ohjelmatarjonnan. 3D-elokuvien tuominen valikoimiin on hyvä esimerkki siitä”, kertoo Soneran kuluttajalaajakaistaliiketoiminnasta vastaava Jussi Salminen.

Soneran Koti TV -palvelu on saatavilla yli kolmen miljoonan suomalaisen kotiin. Se tarjoaa yli 100 televisiokanavaa ja 3000 vuokravideota. Alkuvaiheessa 3D-versioina on vuokrattavissa elokuvat StreetDance, Sanctum, Saw 7, Savannijengi ja Sammyn suuri seikkailu. Niiden katsoja tarvitsee 3D-television ja 3D-lasit, jotta lähetys välittyy oikein katsojalle.

Teräväpiirtoelokuvien osuus jo 12 prosenttia

Vuosi sitten teräväpiirtoelokuvien osuus Soneran videovuokraamosta katsotuista elokuvista oli vain noin prosentin luokkaa, mutta nyt jo 12 prosenttia elokuvavuokrauksista on HD-elokuvia.

”Uskon, että teräväpiirtoelokuvia katsotaan jatkossa vielä enemmän kun uutuuselokuvat aletaan saada HD-elokuvina. Esimerkiksi Pussikalja-elokuvasta saimme vuokraamoon heti kättelyssä sekä SD- että HD-version. Myös 3D-elokuvien osuus lähtee varmasti kasvuun sitä mukaa kun 3D-laitteet kodeissa yleistyvät ja sisältöä saadaan enemmän tarjolle”, kertoo Soneran kuluttajalaajakaistaliiketoiminnasta vastaava Jussi Salminen.

Tammikuun katsotuimmat videot Sonera Koti TV:n videovuokraamossa

1. Smurffit
  2. Kauhea kankkunen 2
  3. Transformers: Kuun pimeä puoli