Sonera laskee jopa 90 % nettisurffauksen hintaa Euroopassa; Venäjä mukaan Eurooppa-hinnoitteluun

Soneran laajentaa asiakkaidensa liittymissä automaattisesti olevan Netti ulkomailla -palvelun kattamaan 31.1.2012 lähtien Pohjoismaiden ja Baltian lisäksi lähes koko muun Euroopan. Samalla palvelun käytön hinnoittelua yhtenäistetään. Uudistuksen yhteydessä myös Venäjän verkkovierailuhinnat (roaming) ja puhe- ja datahinnat Turkissa ja Thaimaassa laskevat huomattavasti.

Suomalaiset ovat tottuneet käyttämään älypuhelimen ja kannettavan tietokoneen nettiyhteyttä moniin palveluihin, myös ulkomailla. Siksi tottumuksista ei tarvitse luopua, vaan mm. lennolle kirjautumisen ja reittihaun karttapalvelun avulla on toimittava.

”Moni asiakas jättää turhaan puhelimensa kiinni välttääkseen ulkomailla verkkovierailumaksuja. Työkontaktit, uutiset ja sosiaalinen media ovat tärkeitä myös matkustaessa, ja siksi laajensimme liittymissämme olevan Netti ulkomailla -palvelun kattamaan Pohjoismaiden ja Baltian lisäksi lähes koko muun Euroopan. Merkittävästi alhaisempi hintataso ja hinnoittelumallin kulukontrolli merkitsevät huoletonta nettisurffauksen käyttöä myös ulkomailla”, kertoo Soneran yritysten mobiilipalveluista vastaava johtaja Pasi Mehtonen.

Uusi hinnoittelumalli laskee nettisurffauksen hintaa 28 Euroopan maassa* jopa 90 %. Päiväkustannus on matkapuhelimiin tarkoitetulla nettipalvelulla kuluttaja-asiakkailla enimmillään 5,99 euroa 20 megatavun tiedonsiirtomäärään asti ja tietokoneisiin tarkoitetulla palvelulla enimmillään 10,99 euroa 50 megatavuun asti. Asiakkaat pysyvät koko ajan tietoisina palvelun kustannuksista, sillä Sonera lähettää asiakkaalle tekstiviestin, mikäli asiakas tarvitsee lisäpaketin tiedonsiirtoa surffailua jatkaakseen.

Pohjoismaiden ja Baltian** jo keväällä 2011 alennetut hinnat noudattelevat samaa hinnoittelumallia. Nettisurffauksen päiväkustannus on enimmillään 3,99 €/20 megatavua tai 5,99 €/50 megatavua tiedonsiirtopalvelusta riippuen.

Venäjän verkkovierailuhinnat Euroopan tasolle, puhe- ja datahinnat Turkissa ja Thaimaassa laskevat

Sonera laskee asiakkaidensa kaikki verkkovierailuhinnat Venäjällä Euroopan hintojen tasolle 31.1.2012. Samalla asiakkaiden puhe- ja datahinnat laskevat Turkissa ja Thaimaassa. Puheminuutin hinta laskee näissä maissa 70 - 80 %.

Uudet hinnat puheluille kohdemaasta Suomeen (vanha hinta):

Venäjä: 0,4305 €/min (2,6213 €/min))

Thaimaa: 0,85 €/min (2,9742 €/min)

Turkki: 0,85 €/min (2,6213 €/min

”Hintatason yhtenäistäminen on asiakkaidemme etu. Uskomme, että asiakkaamme ottavat Venäjän verkkovierailuhintojen laskun vastaan positiivisesti. Turkki ja Thaimaa ovat monien pohjoismaalaisten tavoin suomalaisten suosimia talvilomakohteita. Nyt näissä lomakohteissa on entistäkin edullisempaa käyttää Soneran puhe- ja datapalveluja. Uudistettujen hintojen myötä haluamme toivottaa hyviä hiihtolomia suomalaisille asiakkaillemme Turkissa ja Thaimaassa”, Pasi Mehtonen sanoo.

Tietoa palvelusta: www.sonera.fi/matkalla

Tietoa uusista hinnoista: www.sonera.fi/hintaryhmat

* Netti Ulkomailla – Alankomaat, Andorra, Belgia, Bulgaria, Espanja ja Kanariansaaret, Färsaaret, Gibraltar, Guadeloupe, Irlanti, Islanti, Iso-Britannia ml. Pohjois-Irlanti, Guernsey, Jersey ja Mansaari, Italia ml. San Marino ja Vatikaani, Itävalta, Kreikka, Kypros, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Martinique, Monaco, Portugali, Puola, Ranska, Ranskan Guyana, Reunion, Romania, Saksa, Slovakia, Slovenia, Sveitsi, Tsekki, Unkari ja Venäjä

** Netti Ulkomailla – Pohjoismaat ja Baltia: Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Liettua