Sonera lisää toimenpiteitä viestintäpalveluiden laadun varmistamiseksi

Sonera tehostaa ja nopeuttaa toimenpiteitä verkon ja palveluiden laadun turvaamiseksi. Ulkopuolinen taho tutkii välittömästi runkoverkon laadun. Käytämme myös kaikkea olennaista tutkimustietoa verkkomme parantamiseksi.

Sonera on päättänyt käynnistää runkoverkon laadun arvioinnin. Työn suorittaa ulkopuolinen asiantuntijataho. Selvitys valmistuu kesään mennessä ja käymme sen läpi yhdessä viranomaisten kanssa.

Tavoitteenamme on parantaa tuloksiamme myös kaikissa verkon laatua mittaavissa tutkimuksissa. Julkistamme tulokset helmikuusta alkaen kuukausittain verkkosivuillamme.

Soneran viestintäpalveluiden luotettava toiminta on elintärkeää etenkin kriittisten asiakkaiden osalta. Sonera varmentaa yhteistyössä heidän kanssaan, että viestintäpalveluiden toiminta turvataan aukotta.

Muutamme toimintaamme myös siten, että vikatilanteissa riskit tunnistetaan ja estetään nykyistä tehokkaammin. Lisäksi tehostamme muutostöiden valvontaa.

Tatu Tuominen, viestintäjohtaja, Sonera
p. 040 302 4020