Sonera neuvottelee toimintamallimuutoksesta

Sonera käynnistää yhteistoimintaneuvottelut toimintamallin muutoksesta. Muutokset ja uudelleenjärjestelyt saattavat johtaa 96 tehtävän vähentämiseen.

Toimialan asiakaskäyttäytyminen, teknologia ja liiketoimintamallit ovat muutoksessa ja kilpailu kovenemassa. Soneran on vastattava muutoksiin tilanteessa, jossa kustannukset kasvavat ja liikevaihto on laskussa. Sonera uudistaa toimintamalliaan vaiheittain kahden vuoden aikana, ja muutoksella tavoitellaan yksinkertaisempaa, tehokkaampaa ja asiakaslähtöisempää toimintatapaa.

Nyt käynnistyvissä yhteistoimintaneuvotteluissa käsitellään yksiköiden uudelleenjärjestelyjä ja toimintatavan muutoksia yritysliiketoiminnassa. Tavoitteena on mm. rakentaa Soneran yritysasiakaspalveluyksiköille yhtenäinen toimintamalli, jolla voidaan palvella kokonaisvaltaisesti kaikkia yritysasiakkaita.

Muutosten ja uudelleenjärjestelyjen arvioidaan johtavan enimmillään 96 tehtävän päättymiseen tuotannollis-taloudellisilla perusteilla.

Sonera, viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Tatu Tuominen, puh. 040 3024020

sähköposti etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi