Sonera satsaa suomalaiseen jääkiekkoon

​Sonera ja jääkiekon SM-liiga ovat allekirjoittaneet kolmevuotisen yhteistyösopimuksen, jonka perusteella Sonerasta tulee SM-liigan kolmas pääyhteistyökumppani Tallink Siljan ja Veikkauksen rinnalle.  Sopimus syventää SM-liigan ja Soneran yhteistyötä. Sonera on näyttävästi mukana 16.9. alkavassa liigassa, sillä Sonera välittää tulevan kauden aikana yli 400 SM-liiga ottelua suorana televisio-asiakkailleen.

Soneran laajakaistapalvelujen kuluttajatuotteista vastaavan johtaja Jussi Salmisen mukaan yhteistyösopimus jääkiekon SM-liigan kanssa on luonnollinen jatko Soneran urheiluyhteistyölle osana televisiotoiminnan kehittämistä. ”Olemme myös jalkapallon Veikkausliigan pääyhteistyökumppani. Satsaukset tehdään, jotta voimme tarjota televisioasiakkaillemme jatkossakin eniten suomalaisia suoria urheilulähetyksiä”, Salminen sanoo.

Salmisen mukaan suomalaiset ovat ottaneet urheilun osana Soneran tv-palveluita erittäin hyvin vastaan. Soneran kaapeli- ja laajakaistatelevisioasiakkaista  jo yli 30 000:lla  on  urheiluun erikoistunut URHOtv Total -palvelu käytössään. Jääkiekon ystäville tämä tarkoittaa sitä, että he voivat valita oman valintansa mukaaan, minkä ottelun he kultakin sarjakierrokselta katsovat suorana.

Salminen uskoo, että suomalaisten sydäntä lähellä oleva jääkiekko toimii erinomaisesti interaktiivisessa televisiopalvelussa, sillä monet jääkiekon ystävät haluavat seurata useampaa liigajoukkuetta. ”Tämä on mahdollista vain Soneran laajakaistatelevision välityksellä.”

SM-liigan toimitusjohtaja Jukka-Pekka Vuorinen on tyytyväinen sopimukseen. ”Sopimuksen tuoma lisänäkyvyys lisää lajin kiinnostavuutta entisestään ja vahvistaa jääkiekon ykkösasemaa suomalaisten rakastamana urheilulajina. SM-liiga on 35 vuotta vanha instituutio, jonka on uusiuduttava säännöllisesti. Sonera KotiTV-palvelu on jälleen yksi osoitus siitä, että SM-liigaa voidaan seurata eri medioissa monella eri tavalla ja ainutlaatuisessa laajuudessa. Odotamme Sonera yhteistyöltä paljon ja uskomme sen kehittävän SM-liigan brändiä ja tuovan lajille uusia asiakkaita”, sanoo SM-liigan toimitusjohtaja Jukka-Pekka Vuorinen.

Sonera tarjoaa laajakaistatelevisiopalveluita Suomessa noin 1,6 miljoonalle kotitaloudelle. Sonera KotiTV tarjoaa perinteisten televisiokanavien ja maksutelevisiokanavien lisäksi asiakkailleen Suomen laajimman videovuokraamopalvelun, ainutlaatuisen URHOtv Total –urheilukanavan ja Spotify Premium –musiikkipalvelun televisioon.

Jussi Salminen, johtaja, laajakaistapalvelut, kuluttajatuotteet
sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Jukka-Pekka Vuorinen, toimitusjohtaja, Jääkiekon SM-liiga Oy
sähköposti: jp.vuorinen@sm-liiga.fi