Sonera satsar på Vasaområdet: över 30 personer har anställts

Sonera stärker sin närvaro i Vasa. Över 30 nya medarbetare har anställts i staden. Förutom rekryteringar har Sonera också satsat sammanlagt 3,5 miljoner euro på investeringar i mobil- och bredbandsförbindelser i Vasaområdet.

Sonera har under det här året anställt omkring 30 nya personer vid sitt Vasakontor. Av dem är 25 fastanställda. Största delen av den nya personalen har placerats inom kundtjänsten för konsumentkunder och i chefsuppgifter.

Sommaren 2014 sysselsatte Sonera dessutom cirka 30 sommarjobbare i Vasa. Ansökningstiden för sommarjobb nästa sommar börjar i mitten av januari, och som det ser ut nu kommer Sonera att anställa omkring 50 sommarpraktikanter i Vasa även kommande sommar.

Nya basstationer och förbättringsarbeten i det fasta nätet

I år har Sonera investerat sammanlagt 3,5 miljoner euro i mobil- och bredbandsförbindelser i Vasaområdet. Under 2014 byggs över etthundra 3G- och 4G-basstationer.

Utöver mobilnätet har Sonera investerat i grundläggande förbättringsarbeten i det fasta nätet i Vasaområdet. Vi har till exempel byggt fibernät åt lokala företag och privatkunder på olika håll i Vasaregionen i samband med dragning av jordkablar för elnätet.

Ytterligare information:

Kimmo Sulin, regiondirektör för västra Finland, Sonera
040 302 2021
E-post: förnamn.efternamn@teliasonera.com

Soneras presstjänst: tfn 02040 60235, communications-fi@sonera.com, nyhetsrummet på Soneras internetsidor. Du kan också följa oss på twitter, @Sonera_uutiset.

Sonera tillhandahåller data-, kommunikations- och tv-tjänster för konsumenter, företag och sammanslutningar i Finland. Bolagets tjänster kopplar samman människor med varandra och med det som är viktigt för dem samt tillför bekvämlighet och kvalitet i det dagliga livet. För företag skapar vi kommunikationstjänster som stöder hållbar utveckling och frigör tid och energi för produktivt arbete och tillväxt. I slutet av 2013 hade Sonera 4,5 miljoner abonnemangskunder i det fasta och mobila nätet. Antalet anställda uppgår till 3 500 personer och bolaget finns på cirka 30 orter runt om i Finland.

Sonera är en del av TeliaSonera-koncernen och bedriver verksamhet i Norden, Baltikum och på tillväxtmarknaderna i Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien.  www.teliasonera.fi