Sonera Sopiva päivittyy 4G-aikaan

Sonera Sopiva –liittymät päivittyvät 4G-matkapuhelinten käynnistyvää myyntiä silmälläpitäen. 4G-ominaisuus tulee automaattisesti mukaan matkapuhelinliittymiin, joissa on nopeampi nettipaketti.

Sonera Sopivan kilpailukykyisesti hinnoitellut paketit sisältävät aina puhetta, viestejä ja netin. 4G-päivityksen jälkeen vähintään 21 Mbit/s nopeudella toimivat nettipaketit toimivat myös Soneran aidossa 4G-verkossa, ja nopeimpien nettivaihtoehtojen nopeus kasvaa 50 ja 100 Mbit/s:iin. Liittymäpakettien hinnat säilyvät muutoksessa ennallaan.

Tekstari- ja Surffilauta 3G -erikoispakettien rinnalle tuodaan uusi Surffilauta 4G, joka on tarkoitettu erityisesti 4G-tableteille.

”Olemme valmiina 4G-puhelinten aikakauden käynnistymiseen. Asiakkaillamme on parhaat mahdollisuudet uusimpien puhelinmallien hyödyntämiseen verkossamme, sillä Soneran aito 4G-verkko toimii jo lähes 50 paikkakunnalla. Verkkomme toimii käytännössä kaikkialla 1 800 MHz:n taajuudella, joka on kaikkien markkinoille odotettavien 4G-puhelinten taajuusvalikoimassa”, sanoo Soneran mobiililiiketoiminnasta vastaava johtaja Marek Hintze.

4G-ominaisuus päivitetään automaattisesti marraskuun aikana kaikille Sonera Sopiva-asiakkaille, joiden nykyiseen liittymäpakettiin 4G tulee mukaan. Tiedonsiirto-ominaisuuden päivittyminen voi edellyttää puhelimen uudelleenkäynnistämistä.

Elokuussa 2012 julkaistu Sonera Sopiva on liittymä, johon ensimmäistä kertaa Suomessa sisältyy matkapuhelimen ulkomaankäyttöä samaan hintaan kuin kotimaassa. Kuvaviestit ja videopuhelut sisältyvät paketteihin tekstiviestien ja puheminuuttien hinnalla. Sopiva-liittymässä puhe-, viesti- ja nettipaketit toimivat Pohjolassa ja Baltiassa* kuten kotimaassa, eli käyttävät kotimaan paketteja samaan hintaan. Liittymien 4G-ominaisuus toimii toistaiseksi vain Suomessa.

Sonera Sopiva-liittymät on tarkoitettu puhelimiin ja puheominaisuudella varustettuihin tabletteihin. Tietokone- ja nettitikkukäyttöä varten Sonera tarjoaa kahta 4G-palvelua: Liikkuva Laajakaista Plus toimii 50 Mbit/s maksiminopeudella, ja sen hinta on 19,90 €/kk. Liikkuva Laajakaista Tehon maksiminopeus on 100 Mbit/s ja hinta 29,90 €/kk.

* Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Liettua

Lisätietoa uudesta hinnoittelusta: www.sonera.fi/sopiva

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi