Sonera Tukun myydyimmät puhelinmallit elokuussa

8. ( - )             Nokia              Nokia 3720

9. (7.)             Nokia              Nokia N8-00

10. (9.)            Samsung        Samsung Galaxy S

”Matkapuhelinmyynnin trendit jatkuivat elokuussa varsin ennallaan. Älypuhelimissa Apple iPhonen asema on edelleen vahva, Symbian Anna – laitteet pitävät pintansa ZTE:n ja Samsungin Android-puhelinten kirittäessä,” sanoo myyntijohtaja Petri Lahtinen, Sonera.

”Älypuhelinten kasvutrendi jatkuu varmasti vahvana. Soneran 3G-verkon laajennukset ovat jatkuneet kesän aikana, ja merkittävässä osassa verkkoa nopeus on nostettu 16 megabittiin sekunnissa, minkä ansiosta yhä useammat suomalaiset voivat hyödyntää täysmääräisesti älypuhelinten monipuolisia ominaisuuksia,” Lahtinen sanoo.

Lisätiedot: Sonera, Mobility Services Finland,  myyntijohtaja Petri Lahtinen, 0400 500373

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2010  lopussa 4,3 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 600 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi