Sonera tuo BlackBerry-älypuhelimet ja -palvelut Suomeen

Tästä päivästä alkaen Research In Motionin (RIM) BlackBerry-älypuhelimet ja -palvelut ovat saatavilla Sonerasta yritysasiakkaille. Soneran liittymän voi hankkia myös jo olemassa olevaan BlackBerry-älypuhelimeen.

Sonera tarjoaa yritysasiakkailleen BlackBerry Enterprise Server -palvelua, jota käyttää 90 % Fortune ‑lehden vuosittain julkaisemasta 500 suurimmasta yrityksestä. Lisäksi Sonera tuo käyttöön BlackBerry Internet Service -palvelun pienemmille yrityksille. TeliaSoneran tytäryhtiö DataInfo tuo myyntiin kaksi BlackBerryn johtavaa älypuhelinmallia; Bold 9900- ja Torch 9860 ‑laitteet. Molemmat älypuhelimet käyttävät uutta BlackBerry 7 -käyttöjärjestelmää, joka sisältää huomattavan määrän viestintä- ja multimediapalveluja ja tuottavuutta sekä sosiaalista verkottumista lisääviä ominaisuuksia.

BlackBerry-älypuhelinten vahvuus perustuu tietoturvaan, erinomaisiin viestintäominaisuuksiin ja etähallintatoimintoihin, jolla yksittäinen käyttäjä tai yrityksen tietohallinto voi tarvittaessa esimerkiksi paikantaa ja tyhjentää kadonneen laitteen tai etäasentaa laitteeseen ohjelmia ja asetuksia. Palvelut ovat muunneltavissa tarpeiden muuttuessa.

”BlackBerry-älypuhelimet ja -palvelut vahvistavat Soneran kattavaa yrityspalvelutarjoamaa, joka tarjoaa asiakastarpeisiin pohjautuvia ratkaisuja eri käyttäjäryhmille. BlackBerry-laitteet ja -palvelut yhdessä Soneran monipuolisten yrityspalvelujen kanssa tarjoavat kilpailukykyisen ratkaisun niille yrityksille, jotka arvostavat luotettavaa tietoturvaa sekä vaivatonta netin käyttöä ja sähköposti- ja pikaviestintää myös ulkomailla. Globaalit yritykset, jotka jo käyttävät BlackBerryä muissa maissa, saavat nyt työntekijöilleen Suomessakin BlackBerryt Soneralta. TeliaSonera tarjoaa myös Tanskassa ja Norjassa BlackBerry-älypuhelimia ja -palveluja yrityskäyttöön”, sanoo Soneran yritysten mobiilipalveluista vastaava johtaja Pasi Mehtonen.

BlackBerry-älypuhelimissa on laitteisiin saumattomasti liitetyt palvelut, jotka tarjoavat mm. tietoturvallisen sähköpostin ja pikaviestinnän, jolla BlackBerry-älypuhelinten käyttäjät voivat esimerkiksi viestiä reaaliaikaisesti ja vaihtaa tiedostoja. Palveluihin kuuluu myös App World -sovelluskauppa, josta löytyy erilaisia hyöty- ja ajanvietesovelluksia yksityis- ja yrityskäyttöön. Lisäksi palvelut mukautuvat käyttäjien tarpeisiin, suuryrityksistä yksittäisiin käyttäjiin.

”Olemme iloisia voidessamme tehdä yhteistyötä Soneran kanssa BlackBerry-älypuhelinten ja ‑palveluiden tuomiseksi yhä useammalle suomalaiselle käyttäjälle. BlackBerry-älypuhelimet antavat käyttäjilleen ainutlaatuisen ja tehokkaan käyttökokemuksen ja mahdollistavat turvallisen ja helpon tavan olla yhteydessä muihin yrityksen työntekijöihin ja yrityksen tietoihin myös matkalla”, sanoo Pohjois-Euroopan ja Venäjän markkinoista vastaava toimitusjohtaja Paul Lucier RIMistä.

www.sonera.fi/blackberry

www.sonera.fi/yrityksille/matkalla

Lehdistöpalvelu 02040 60235 www.sonera.fi/uutishuone

Sonera tarjoaa tietoliikenne- viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011  lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän  ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. www.sonera.fi