Sonera tuo markkinoille tarjoomaltaan ylivoimaisen urheilukanavan, Sonera Sportin, ja lisää Koti TV -palveluunsa ilmaisen verkkotallennuksen

Soneran KotiTV-asiakkailleen tekemä kysely paljastaa, että monipuolinen urheilutarjonta on erittäin tärkeää television katsojille. Suurin vetonaula on edelleen suomalaisten lempilapsi jääkiekko, jota seuraa aktiivisesti jopa 62 prosenttia katsojista. Sonera vahvistaa edelleen asemaansa johtavana urheilun välittäjänä ja on kehittänyt vaativille suomalaisille urheilun katsojille uuden Sonera Sport -kanavapaketin. Samalla Sonera tuo kaikille Koti TV -asiakkailleen ilmaisen verkkotallennusominaisuuden.

Sonera kysyi Koti TV -asiakkailtaan, mitä urheilulajia he katsovat televisiosta eniten ja mitä he haluaisivat katsoa nykyistä enemmän. Jääkiekko pitää vahvasti kiinni asemastaan penkkiurheilijoiden lempilapsena, peräti 62 prosenttia vastaajista nimesi jääkiekon kolmen eniten katsomansa lajin joukkoon. Seuraavaksi eniten katsotaan jalkapalloa (29 %) ja kolmanneksi eniten Formula 1 -kisoja (27 %). Tammi-helmikuussa 2011 toteutettuun katsojakyselyyn vastasi runsaat 1 200 suomalaista Sonera Koti TV:n käyttäjää.

Vaikka suomalaiset katsovat jo nyt paljon jääkiekkoa, yli joka viides vastaaja (27 %) haluaisi katsoa sitä vielä enemmän. Seuraavaksi nykyistä enemmän haluttaisiin katsoa jalkapalloa (17 %) ja lumilautailua (13 %). Joka toinen vastaajista (55 %) ei pidä tv-lupamaksun tarjoamaa urheiluvalikoimaa tarpeeksi laajana.

”Haluamme palvella suomalaisia urheilun katsojia entistä paremmin ja tuoda asiakkaillemme tarjonnaltaan Suomen ylivoimaisimman urheilukanavapaketin ja laajimman jääkiekko-ottelutarjonnan. Olemme lanseeranneet Sonera Sport -kanavapaketin, jossa yhdessä paketissa ovat kaikki urheilupalvelumme”, sanoo Soneran urheilupalveluista vastaava johtaja Jan Walden.

Sonera Sport -kanavapaketti tarjoaa vuodessa  mm. yli 400 SM-liigan jääkiekko-ottelua, kaikki jalkapallon Veikkausliigan ottelut, yli 300 Englannin Valioliigan ottelua teräväpiirtona ja huikean määrän NHL-otteluita suorina lähetyksinä. Stanley Cupista pääsee luonnollisestikin nauttimaan suorina lähetyksenä.  Ottelut voi katsoa catch-up –palvelun ansiosta  vapaasti myös jälkikäteen ilman etukäteispäätöstä otteluiden tallentamisesta. Sonera Sportiin kuuluu URHOtv Totalin, Katsomo Valioliiga HD:n, Eurosportin, Eurosport 2:n ja ESPN American kanavat. Kanavapaketti sisältää kaikki suomalaisia eniten kiinnostavat palloilusarjat, SM-liigan, NHL:n, Valioliigan ja Veikkausliigan, sekä kymmeniä muita eri urheilulajeja ja sarjoja.  Sonera Sport -paketin voivat hankkia kaikki Soneran televisioasiakkaat, joita on yli 200 000.

Sonera kehittää Koti TV -palveluaan ja parantaa verkon kapasiteettia

Urheilukanavauudistuksen lisäksi myös Koti TV:n muu palveluvalikoima on lisääntynyt. Koti TV -asiakkaiden käyttöön avautui eilen uusi verkkotallennusominaisuus. Ilmainen Koti TV:n lisäominaisuus tarjoaa nauhoittajalle verkkoon oman levytilan, johon mahtuu peräti 3 000 tuntia tv-ohjelmaa 12 eri peruskanavalta. Nauhoitukset säilyvät järjestelmässä 90 päivää. TV-ohjelmien nauhoittaminen onnistuu kevään aikana myös etäältä internetin kautta, eikä tallennusta varten tarvitse siten edes avata televisiota. Tallentaa voi internetin kautta 14 päivää etukäteen ja kaukosäätimen avulla aluksi 4 päivää, ja maaliskuussa 7 päivää eteenpäin.

”Panostamme tänä vuonna vahvasti sekä Koti TV:n sisältöihin että tekniseen kehittämiseen. Investoimme miljoonia euroja kapasiteetin kehittämiseen ja parantamiseen, jotta pystymme tarjoamaan huippulaadukkaan televisiokokemuksen kaikille IPTV-palvelumme käyttäjille”, sanoo kuluttajalaajakaistaliiketoiminnasta vastaava Jussi Salminen.

Soneran Koti TV:n katsoja arvostaa eniten palvelun tuomia valinnan mahdollisuuksia. Kolme neljästä (73 %) oli sitä mieltä, että Koti TV:n käyttöönoton myötä television katsomisen valinnan mahdollisuudet ovat lisääntyneet. Lisäksi Koti TV:n katsojia miellyttävät laaja maksukanavavalikoima (85 prosentin mielestä erittäin hyvä tai hyvä), kattava urheilutarjonta (85 %) ja videovuokraamo (72 %). Eniten kasvaa elokuvien vuokraus, 28 prosenttia vastaajista arvelee elokuvien vuokrauksen lisääntyvän lähitulevaisuudessa. Sonera Koti TV on jo 3 miljoonan suomalaisen saatavilla.

Jussi Salminen, johtaja, kuluttajalaajakaistaliiketoiminta

sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Jan Walden, johtaja, urheilupalvelut, kuluttajalaajakaistaliiketoiminta

puh: 040 3024414