Sonera tuo uusilla palveluilla turvallisuutta ja yhteydenpitoa seniorien arkeen

Sonera jatkaa terveydenhuollon palveluiden kehittämistä kuluttajille tarjottavilla palveluilla. Turvallisuutta lisäävät ja yhteydenpitoa helpottavat palvelut tukevat ikääntyvien läheisten asumista kotona.

Väestön ikääntyessä ja yksin asuvien määrän kasvaessa yhä useammat suomalaiset kaipaavat varmistusta sille, että omien läheisten arki sujuu turvallisesti. Digitalisaation ja uuden tekniikan avulla voidaan vastata moniin huolenpidon ja yhdessäolon tarpeisiin tavalla, joka lisää yhtä lailla ikääntyvien kuin heidän läheistensäkin turvallisuuden tunnetta.

Sonera HomeCare: turvallisuutta arkeen

Soneran uusi HomeCare-palvelu tuo turvallisuutta ikääntyneiden läheisten arkeen. Palvelun avulla on helppo tarkistaa läheisen tilanne mobiilisovelluksella, joka välittää kotiin asennettujen liike- ja ovitunnistimien tallentamaa tietoa. Tunnistimet kertovat, sujuuko läheisen arki normaalilla tavalla. Palveluun voi itse määritellä, milloin poikkeavasta tilanteesta lähetetään ilmoitus tekstiviestillä tai sähköpostilla.

Kuukausimaksulliseen palveluun kuuluu kotiin asennettava älykäs keskusyksikkö sekä ovi- ja liiketunnistimet. Tunnistimet seuraavat asukkaan aktiivisuutta kotioloissa ja kertovat poistumis- ja saapumisajat. Palvelua voi käyttää tietokoneella tai Sonera HomeCare-mobiilisovelluksella.

Pieni piiri: Helppoa yhteydenpitoa

Sonera tuo Pienen piirin kanssa helpon ratkaisun yhteydenpitoon ja arjen viestintään. Pieni piiri -palvelun avulla uuteen tekniikkaan tottumatonkin käyttäjä voi helposti soittaa kuvapuheluita perheen ja läheisten kanssa, vastaanottaa kuvia, viestejä ja muistutuksia ja jättää soittopyyntöjä.

Palvelu toimii myös sosiaalisena mediana: käyttäjä voi vaihtaa kuulumisia uusien tuttavuuksien kanssa Pienen piirin virtuaalisessa kahvituvassa. Palveluun kuuluu Pieni piiri –palvelu, esiasennettu tabletti ja Liikkuva netti –liittymä. Lisätietoa: www.pienipiiri.fi

Molemmat kuukausimaksulliset palvelut tulevat myyntiin verkkokaupassa osoitteessa www.sonera.fi/ sekä ensimmäisessä vaiheessa Rovaniemen Sonera Kauppaan.

Sonera kehittää erilaisia terveydenhuollon ja hyvinvoinnin palveluita eri asiakassegmenteille, joista seniorit on yksi tärkeä kohderyhmä. Palveluita kehitetään yhdessä kumppaneiden kanssa julkiselle sektorille, yrityksille ja suoraan kuluttajille.

Teemme yhteistyötä uuden sukupolven terveysteknologiaan keskittyvän Verticalin kanssa. Vertical kokoaa yhteen terveysteknologia-alan yrityksiä niiden kasvun ja viennin vauhdittamiseksi. Verticalin kevään kiihdytysohjelman haku on käynnissä ja päättyy tammikuun lopussa. Lisätietoja: http://www.vertical.vc/pitch-us/

www.sonera.fi/healthcare

Patrick Francke, Head of Sonera Healthcare