Sonera uskoo lähes 40 % kotitalouksista hankkineen maksutelevisiokanavan vuoden loppuun mennessä

Sonera uskoo maksutelevisiopalvelujen jatkavan suosiotaan niin, että lähemmäs 40 prosentilla kaikista Suomen kotitalouksista on maksukanava vuoden lopussa. Tällä hetkellä Finnpanelin mukaan 32 prosenttia suomalaisista talouksista käyttää television maksukanavia ja aktiivisimpia maksukanavien tilaajia ovat Sonera Koti TV –palvelun käyttäjät, joista  jo 46 prosentilla on maksukanavia käytössään. Suosituimpia ovat urheilu- ja lastenkanavat, joiden ohjelmia katsotaan yhä enemmän jälkikäteen silloin kun itselle parhaiten sopii.

”Uskomme olevamme nopeiten kasvava toimija tv-markkinalla”, sanoo Soneran kuluttajalaajakaista- ja tv-liiketoiminnasta vastaava johtaja Jussi Salminen ja jatkaa: ”Kaapelitelevisioverkon ja terrestiaaliverkon asiakkaat ottavat tällä hetkellä kiihtyvällä vauhdilla käyttöönsä IPTV-palveluita ja uskommekin IPTV:n ohittavan muut ratkaisut seuraavien 3 vuoden aikana. Soneralla on tässä tilanteessa etulyöntiasema erinomaisen sisältönsä ja laajan asiakaskuntansa ansiosta.”

Finnpanelin TV-mittaritutkimuksen mukaan maksukanavien käyttö nousi viime vuonna 30 prosentista 32 prosenttiin. Aktiivisimmin lisäkanavia ovat innostuneet tilaamaan Soneran laajakaistapohjaisen Koti TV -palvelun käyttäjät, joista toukokuussa jo 46 prosentilla oli maksukanavia käytössään. Sonera Koti TV –palvelu on saatavilla noin 2 miljoonaan suomalaiseen kotitalouteen.

”Soneran asiakkaat ovat täydentäneet kanavavalikoimaansa erityisesti urheilu- ja lastenkanavilla. Olemme onnistuneet paketoimaan näitä houkutteleviksi kokonaisuuksiksi, jollaisia ei saa mistään muualta. Sonera näyttää yksinoikeudella esimerkiksi kaikki jääkiekon SM-liigan ottelut, Englannin Valioliigan suoria HD-lähetyksiä ja Veikkausliigan otteluita”, kertoo Salminen.

Interaktiivisen tv-palvelun kautta lisäkanavien tilaaminen on helpompaa kuin koskaan aikaisemmin. Soneran asiakkailla on valittavissaan reilusti yli 100 kanavaa, joiden joukossa on 20 HD-kanavaa.

Soneran televisioasiakkaille 3D-kanava ilman lisämaksua

Sonera laajentaa kanavatarjontaansa HIGH TV 3D -kanavalla, joka esittää elokuvia, sarjoja, muotinäytöksiä ja matkailuun liittyvää ohjelmaa HD- ja 3D-muodossa. Syvyysvaikutelman näkemiseen katsoja tarvitsee 3D-television, 3D-lasit ja HD-digiboksin. Soneran tv-asiakkaat voivat katsella kanavaa lokakuun loppuun asti veloituksetta.

Soneran viisi suosituinta maksukanavapakettia

1. MTV3 (sisältää mm. formulaa, elokuvia, dokumentteja ja lastenohjelmia)
  2. Sonera UrhoTV Total (sm-liigaa, veikkausliigaa, koripalloa, lentopalloa)
  3. Discovery (dokumentteja, luonto-ohjelmia, tiedettä, matkailua)